minus83kg

Alla inlägg under oktober 2009

Av Ana Fryksmo - 5 oktober 2009 09:43

Sakta men säkert så börjar jag röra mig helt normalt och börjar se en ljusning på träningsvägen så jag tänker promenera denna veckan och införa lite biceps,triceps och axlar så smått i slutet av vecka eller i början på nästa.

Jag vet inte riktigt hur mycket jag kommer att orka med när jag väl börjar jobba efter onsdag men jag siktar mot stjärnorna :) dock ingen löpning på minst 4 veckor och ingen annan typ av hård träning.Som sagt sakta men säkert är det bästa valet när man ska komma igång med träning eller kost förändringar för då håller det bättre i längden och i detta fallet så håller min mage bättre i långa loppet. Idag ska min fina väninna Tea och jag till skogen på skogpromenad så nu måste jag lämna er så jag kommer iväg. '

Ha en härlig måndag, kramiz :)

ana

Av Ana Fryksmo - 4 oktober 2009 20:41

  

Lördagkväll inför dansen :)

Av Ana Fryksmo - 4 oktober 2009 09:27

Idag blir det en enkel slappe dag med brunch ute och promenad in till stan. Det blev en lyckad dag igår och jag fick dansat en hel del. Idag är jag jo lite seg och hungrig men det hör väl till när man festat dagen innan, det bli väl ingen motion direkt idag för det blir snarare hyr film och pys mys:)

Ha en mysig söndagKyss

Av Ana Fryksmo - 2 oktober 2009 17:15

Äntligen fredag!

Idag har jag varit på långpromenad och en runda i stan men jag hittade inget kul så jag drar nog till lund imorrn efter jag har varit på gymmet,det hade varit kul och ha nått nytt på kvällen när jag ska ut med töserna men vi får se. Än så länge har jag gått 10,588 steg så jag ska nog ta en liten kvällspromenad oxå men ni får ha en chysst fredag:)

Av Ana Fryksmo - 1 oktober 2009 19:59

  


Eftersom jag nyligen skrev om protein pulver så tänkte jag dra upp protein igen trots att jag skrivit om det förut.


Musklerna består främst utav protein och därför är protein viktigt.

Utan protein skulle inte kroppen fungera.Protein används för uppbyggnad och reparation av celler. När man tränar så bryts musklerna ner till en viss del och en del protein förbränns. Därför är det viktigt att få i sig protein via kosten så att musklerna kan återuppbyggas.


Bra proteinkällor: kött,fågel,fisk,ägg,mjölk produkter,torkadeböner,kesella/kvarg

soja, qourn, ärtor, linser, nötter, osv.


Idag gick jag 17,275 steg :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Skapa flashcards