minus83kg

Alla inlägg under januari 2010

Av Ana Fryksmo - 19 januari 2010 21:28

90 minuters tuff Kibox,det var sjukt jävla tungt och för övrigt så har jag nog aldrig gjort så mkt armhävningar i hela mitt liv och inte heller tränat så hårt.

5km löp/ 1km långsamt 1 km snabbt som aldrig för 1km medel fort 1km explosivt

och 1km långamt, det var mkt svettigt och tungt men jag var i xtas efteråt, har inte intervall tränat på ett tag.

God natt och sov gott

Av Ana Fryksmo - 19 januari 2010 09:59

Godmorgon!

Sitter här och är ledig från jobbet men jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på

jag är ganska trött och lat och eftersom jag har tränat så hårt så är jag hungrigare oxå men jag kan jo inte sitta hemma och äta ända tills ikväll.:)


Ikväll bli det kibox Och det ser jag fram emot mkt det ska bli så jäkla kul.

För tillfället så springer jag bara runt 20km i vackan men jag ska öka så smått

det är bara det att jag har min lilla nya tränings plan som består av att jag ska träna upp min kondition genom kiboxen och lite olika pass eftersom jag har blivit mkt långsammare och mindre uthållig i min löpning. Sen tänkte jag att det kanske är bra om jag springer kortare sträckor åt gången rent explosivt i denna månaden

intervallträning kommer oxå att stå på mitt schema framöver men jag får helt enkelt känna mig fram. Att bygga lite muskler är oxå en priotering just nu.

Hoppas att min lilla plan funkar men om den inte gör det så dör jag inte för det har nog inte varit så extremt kul att träna på väldigt länge men missförstå mig mig inte det är alltid roligt att träna men nu är det extra kuligt;)

later

Av Ana Fryksmo - 18 januari 2010 21:43


  

Så bra det kan bli när det blir fel,jag råkade boka in oss på cirkelfys när det var meningen att vi skulle gå på cirkelgym men det var minst lika bra om inte bättre.

Satan i gatan vad hårt det var och jag gjorde sånt som jag annars drar mig undan från att göra. Jag gjorde bra ifrån mig för att vara en som hatade skolgympan.

Livet är bra märkligt ibland:)


5km på löpband, pressade mig att springa riktigt fort.

biceps, tripceps och axlar i styrka och så cirkelfys .

Nu är jag dö slö och tänker slappa så godnatt och sov gott  

Av Ana Fryksmo - 18 januari 2010 05:17

    

Då var det måndag igen svårt att förstå men tiden tiden bara flyger förbi hur fort som helst,det känns som att jag inte riktigt hinner med mig själv.

Jag haft haft en rolig träningsvecka och kommer att få en ännu roligare och som ni vet så är det en spillrans ny dag och nya vecka med nya krafter,nya tag och nya möjligheter. Okaj jag vet att jag är lite tjtig men fan vad jag älskar måndagar, ny fräsch start .Så om någonting har gått fel så gå vidare och starta om i dag allt som har hänt är historia!

later  

Av Ana Fryksmo - 17 januari 2010 20:21

Indoorwalking 45 min. Löpning 5km. Styrka: biceps, triceps och 40kg i bänkpress

perfekt träningsdag, hårt och gott :)

Godnatt ioch sov gott  

Av Ana Fryksmo - 17 januari 2010 13:39

Jag har gått på viktväktarna men igentligen har jag väl ätit enligt SlV (svenska livsmedelsverket) Så här försöker jag äta

En kolhydrat rik frukost varje dag helst av fullkorn och frukt eftersom  det höjer blodsockret långsamt.

Frukt är ett perfekt mellanmål för att stabilisera blodsockret.

Ät fullkorn, sallad och protein till lunch. Skippa inte kolhydraterna  så du slipper hamna i ett socker fall på eftermiddagen, extra viktigt att tänka på om man tränar  för då behöver man energi. Glöm  inte att ha fett i maten, kombinationen är nödvänig för att för att kolhydraterna skall tas upp långsammare.

Försök att röra dig varje dag även om man inte gillar att träna så kan man promenera ,städa, rensa i rabbaten,leka med barnen eller vad som helst som gör att du får en ökad puls.

Undvik stress så mycket du kan,  stressar du jämt så blir det svårare att gå ner i vikt och ditt blodsocker blir jämt högt, problemet med blodsockerhöjningar och sänkningar är att man äter mer och gärna snabba kolhydrater i form av godis och snabbmat, så är man tröttare och blir lättare på dåligt humör.

Försök gärna att planera dina måltider dagen innan eller helst en vecka i förväg. Hoppa aldrig över någon måltid och vänta inte  för många timmar innan nästa måltid, så du slipper bli så vrålhungrig att du äter mer än nödvändigt. Försök att äta vid matbordet och undvik att ha tv eller radio på för då får hjärnan lättare att registrera att du äter och att du blir mätt.

Ta upp maten vid spisen och sätt bara fram grönsaker på bordet,ta bara upp mat en gång (en portion är lagom) om du är mer hungrig så ät grönsaker .

Gör gärna lite extra potioner när du lagar mat och frys in i portioner så har du lunch låda nästa dag eller vid andra tillfällen.


P.s Det här är tips det betyder inte att jag är perfekt och följer allt till punkt och pricka men jag försöker leva så här 80% av mitt liv och flippa ut 20% för det är viktigt att inte känna att det är tråkigt och super jobbigt!

Det finns olika metoder men detta funkar bäst för mig utan att min träning blir lidande. ;)

Av Ana Fryksmo - 17 januari 2010 08:28

Godmorgon!

har precis ätit min frukost på grov macka med 17% ost och 2dl valios yoghurt,  nu är jag mätt och redo för att dra till friskis och köra Indoor walking.

senare ska jag hälsa på min mamma en liten stund som verkar må lite bättre idag. Jag har tagit ledigt från jobbet ikväll eftersom jag bara inte känner för att jobba när jag har så mkt att tänka på, så passar jag på att springa på bandet med Andy hans bror och pappa innan jag åker till sjukhuset för att hälsa på min mamma.


Något roligt som har hänt är att Andys pappa har fått oprations tid den 3/2

och detta är något som han har väntat på mkt länge. Äntligen ska han kunna röra sig fritt och tom börja cyckla igen,det ska bli spännande att se förändringen med gastrik by pass operationen. Det kommer jo bli en kamp och absolut ingen dans på rosor men det kommer säkert att vara värt det.

En av mina närmsta vänner Daniella gick genom en sån opration för ett par år sedan och nu är hon normal viktig ock mår jätte bra , för henne handlade det mer om att få barn vilket hon oxå fick, hon blev gravid ett år efter sin operation utan några komplikationer. Naturligt vist så tar det inte fyra år för de att gå ner som det gjorde för mig men de får kämpa hårdare eftersom de bara måste göra det.

Jag kommer att skriva mera om min svärfar framöver :)

later

Av Ana Fryksmo - 16 januari 2010 21:07

pga en stressig dag så blev det två långa promenader så jag få ta igen missad träning imorrn ;(

Promenader är jätte bra träning oxå men jag är jätte sugen på att träna med hårdare puls fast idag har jag bara stressat och måt illa av oron så det fick duga men promenixarna :)

God natt och sov gottis   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Skapa flashcards