minus83kg

Alla inlägg under april 2010

ons

Av Ana Fryksmo - 14 april 2010 19:45

Tjenixen

Då har jag bara sovit och och inte gjort mkt vettigt idag,trött heten tog över min kropp helt och hållet så nu får jag faktiskt ta mig ut å power walka åtminstonde

Fattar inte att jag har sovit bort mesta dels av denna underbara dag:(

Later

Av Ana Fryksmo - 13 april 2010 10:42

God morgon

En underbar dag å jag uppmanar alla till att gå ut i det fina vädret,själv ska jag till bulltofta och springa och sedan sitta ute å läsa. Jag har jobbat helgen så nu är jag ledig tis och ons. Började min morgon med gröt så att jag få mkt energi till löpningen. nu ska jag förbreda min joghurt med honung och valnötter och frysa in det, så jag kan ha det som glass efter turen.

later:)

Av Ana Fryksmo - 12 april 2010 15:22

Vilken dag!

Älskar som sagt måndagar å i dag lite extra för jag slutade tidigt på jobb å stötte på en gammal polare vid namn jorge, som naturligtvist blev alldelles förvånad när han såg mig eftersom han inte alls kände igen mig. Nå ja vi tog en liten fika å sen frågade han var jag hade min hoj, helt frågande var ju jag som inte fattade vad han pratade om. När det slog mig att vi har jo inte setts på 10 år och att jag faktiskt har haft en mtorcyckel  en gång i tiden men svurit att aldrig mer köra. Hur som helst så körde jag hans HD och fy fan vilken kick det var!

Jag kommer förmodligen inte att köra mer i vilket fall som helst men vilka minnen från min tokiga ungdom som kom fram :)

När jag tackade för mig eftersom jag ska ut å springa tittade han på mig som om jag skulle ha varit besatt eller nått. Jag var väl inte direkt känd för att vara någon motions människa och dessutom så hade jag ju min motorcyckel  och mitt ex hade bil så jag rörde mig inte så mkt frivilligt, så jag antar att Jorge blev lätt förvånad och besviken och fattar att han tyckte att jag var en helt annan människa men innerst inne är jag ju samma gamla Ana, lite äldre,visare och smått mognare bara. Tänk att man kan vara så främmande med någon man känt i så gott som hela sitt liv.

Nähe nu ska jag ut å springa i det fin fina vädret

later  

the

Av Ana Fryksmo - 11 april 2010 09:13

   Det e så mysigt och avkopplande att dricka te,Jag kommer jo ifrån chile och där dricks det mycket te,visserligen mest svart men även alla möjliga ört teer.


Ett speciellt te som dricks mycket över hela Syd America är Yerba matè och är ett slags ört te som är gjort av Illex paraquariensis som är en helig växt för amazonas indian stammar. Matè innehåller koffein och ämnen som är nära besläktat men koffein och är stimulerande men med mindre nervositet

Matè innehåller även en rad nyttiga ämnen som klorofyll,karotener (Antioxiderande provitaminer)mängderna är dock mycket låga.

Matè dricks ur en liten kopp med ett slag sugrör,vilket är nödvändigt eftersom bladen ska ligga lösa.

Det sägs att matè är bra vid viktminskning då det ökar ämnesomsättningen

det bör då drickas efter maten.


Rött te

Roibios skyddar mot hjärt och kärlsjukdomar pga att det innehåller mycket flavonoidersom skyddar hjärtat o kretsloppet

Vissa studier visar även att flavonoider skyddar mot cancer.

det sägs att teèt är bra mot uppsvälld mage och inflamationer.


grönt te

Grönt te innehåller höga doser av antioxidanter och låga doser av vitaminer och mineraler.

Amerikanska forskare har kommit fram till att grönt te ökar ämnesomsättningen och bidrar til viktminskning

det innehåller antihistaminer som motverkar svullnad och irritation till  följd av allergi.


Det finns andra sorters teer bland annat vitt te men det skriver jag om en annan gång.

oavsätt om te är mirakulöst eller inte så tycker jag att det är mysig och gott att dricka det. ;)

Av Ana Fryksmo - 10 april 2010 16:15

Hej svejs!


I dag har jag jobbat jobba och jobbat men det fanns plats till en liten promenad och cyckel tur,man får göra det bästa av situationen när man inte har så stora möjligheter eller ja jag hade jo kunnat jogga nu men väljer att träffa min vän  i stället :)

Later  

Av Ana Fryksmo - 9 april 2010 21:07

Då var det fredag men tyvärr så jobbar jag hela helgen och får knappt nått liv men inget ont som inte har nått gott med sig.

Idag blev det 15kms promenad fast delat på tre alså i tre om gångar måste säga att det var jätte skönt  men tungt,har lagt upp denna  veckans träning med långa promenader/power walks för att sedan öka i nästa,funderar även på att dra ner mitt kalori intag lite men jag har inte bestämt mig än.

sov gott :)

Av Ana Fryksmo - 7 april 2010 16:59

Tjingeling!

Efter som jag har haft sjukt mkt att göra idag och har bara en kort paus från allt jäktande så har jag cycklat och promenerat överallt i det fina vädret och kommer att fortsätta göra det resten av kvällen så även då man inte tycker sig hinna träna så finns det som sagt alltid tid att röra på sig. Bättre lösningar på food on the run är grova mackor m protein och nån frukt så är det problemet löst och tag med lite nötter på vägen så lyckas du ändå vara lite nyttig trotts allt :)
later

Av Ana Fryksmo - 6 april 2010 20:37

God kväll!

Jag märkte att jag har blivit sjukt dålig på att uppdatera poch det beror väl lite på att jag inte mår så jätte bra,förhoppningsvis så är det övergående och så hittar jag lösningar på problemen.

Med lite tur har jag lyckats hålla min vikt någorlunda normalt och tränar  runt 3 dagar  veckan för tillfället mest löpning men det är nog dags för mig att skärpa till mig med träningen om jag ska lyckas springa mitt lopp.

Normallt sätt så brukar jag inte ha några större problem att ta mig till gymmet och det har jag väl igentligen inte nu heller mer än att man ifrågasätter livet lite då och då. Vad är igentligen meningen med den?

Jag antar att det är lite normalt att känna så ibland. Jag tror att jag har någon form av kris som vägrar släppa taget om mig. Jag är jo en stark och självständig kvinna men lika väl håller jag fast vi det omöjliga och det förflutna och mina funderingar kring detta håller mig fullt upptagen om dagarna och då kommer jo klart skräcken ang min vikt in i bilden,tänk om jag släpper taget och går upp allting och lite till. Det skulle vara förödande,det skulle verkligen bli mitt fall.

Men som sagt jag vägrar släppa taget,måste skärpa mig och ta mig i kragen. Det finns inga problem utan lösningar. Vänta inte tills imorgon utan börja idag att ta tag i ditt liv för varge minut som går är räknat och spelar roll i ditt liv.

Ta vara på livet för det är en vacker gåva och så måste jag oxå försöka tänka just nu.

God natt och sov gott


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Skapa flashcards