minus83kg

Alla inlägg under maj 2010

Av Ana Fryksmo - 15 maj 2010 17:57

Så typisk att drabbas av någon jäkla infektion som utveklats till bronkit,det tar kål på min andning och ger mig feber men det värsta är att det sabbar hela min träning och lediga helg. Nåja får juh inte låta som en klenis men jag hoppas att det lättar till blodomloppet.

later  

Av Ana Fryksmo - 12 maj 2010 21:13

Tjenixen!

Slappedag idag hängt med tjejerna,färgat håret och flamsat runt men på kvällen var det allvar igen och dags för träning så det fick bli indorwalking medel.

Indoor walking är jätte kul, tungt (om man vill).

Dagens kalori intag blev 2000 kcl och då ligger jag på jämn vikt men jag funderar lite på att börja deffen,det är juh trotts all Maj månad och förhoppningsvist sommar snart. Visserligen så är jag lite nöjd med min vikt idag men det skulle inte sitta fel att slanka ner inför bad säsongen. :)

Nä god natt och sov gott   

Av Ana Fryksmo - 11 maj 2010 21:03

    

I kväll så åkte vi ut till skogen för att ta en lång promenad och naturligtvist så kan jag inte låta bli att klättra och skutta då jag är lite livlig. Under min lek så trillade jag ner med ena foten i sump marken som då svalde min sko, smutsig lerig och utan sko fick jag gå i 1,5 km men vet ni vad,det gjorde inget efter som  hela grejen var så hysteriskt rolig.

 Makens komentar var : det är spännande att vara gift med dig Ana,man vet aldrig vad som hända skall :)

Av Ana Fryksmo - 10 maj 2010 16:07

Tjingeling!

Har power walkat hela helgen då jag har obekvämma arbets tider så har inte gymmet varit öppet och så har jag velat ta det lugnt men joggandet men imorgon e det andra bullar som gäller!

Idag blev det 120 minuters power walk.


Något som är värt att tänka på när man vill gå ner i vikt är att vatten faktiskt är viktigt dels för att det mättar och för att det renar. Tänk på att dricka ordentligt när ni tränar så slipper ni få huvudvärk och utorkning.Det haär är svaret på en fråga av en kollega - Nej man blir inte tjock av vatten,det e helt omöjligt. Inga kalorier Vatten är livs nödvändigt!

Av Ana Fryksmo - 7 maj 2010 09:01

Äntligen fredag!

Började min fria dag med 30 min intervallträning och styrketräning överkropp men det var tungt eftersom jag har en fett stark träningsvärk idag. Funderar på att köra ett zumba pass i kväll men jag har inte bestämt mig än,det beror på hur min t värk känns då. Jag vaknade på sjukt dåligt humör men när jag väl kom till gymmet så blev jag en helt Ana :)

måste dra men  I`ll be back

Av Ana Fryksmo - 6 maj 2010 18:02

Tjingeling!

Då har det varit ännu en spännande arbetsdag och det börjar bli dags för träning och idag blir det spinning på friskis. Jag har bara gått på spinning ett par ggr men det var nått år sedan så det ska bli lite spännande å se hur det går.

Förhoppningsvist så får jag inte rent för mycket träningsvärk imorgon. Nu 'är mitt mål att fokusera och få tillbaks min kondition och förlorad muskelmassa inför blod omloppet den 25 maj.


Mål 2 när att ta tag i mitt liv och sluta vara depressiv och destruktiv och igentligen så vet jag vad jag måste göra,frågan är bara om jag kan. Jag har iaf kommit till insikt att man inte kan bete sig hursomhelst bara för att man mår dåligt. Alla har eget ansvar för sitt eget liv och bara för mina vänner nyligen avslutat sina liv så innebär inte det att jag ska sabba mitt. Ännu en gång är träning min rädning från otrolig destruktivitet. Nu är det fan dags att vända på bladet och bli en stark kvinna som följer sin egen vilja och inte låter sig påverkas av omgivning och hämnd. Vägrar hamna i något matmissbruk eller ännu en mörk period då jag inte pratar men någon och stänger in mig i mörker, time to move on

later


dagens träning 60 min power walk

60 min spinning

Av Ana Fryksmo - 5 maj 2010 17:49

Tjoho!

Då var det dags för ett hårt boxingpass ikväll det ska bli sjukt roligt då jag har hållt mig till power walks i dagarna. Nu är det dags att börja hårdträningen så att jag kan bli snabbare i min löpning som för tillfället inte är den bästa. Visserligen så har jag uthållighet men är inte tillräkligt snabb i mitt tycke dessutom så vill jag ha bättre tid på iforms loppet i år. Jag är iof otroligt impad av mig själv att jag klarade av 21km i lördags men klarar jag det dubbla nästa år,det ska ialla fall bli intressant att ta reda på. Jag märkte att mina ben är ganska så svaga så jag får klämma in lite benstyrka i min träning, problemet är väl att jag jag vill så mkt så tiden och orken inte riktigt räcker till men det är väl en prioterings fråga antar jag. Nä måste dra till träningen

later

Av Ana Fryksmo - 2 maj 2010 13:50

  

            

Shiit ja!

Nu e det gjort jag gjorde min halvmara igår,det vara ångest laddat före men naturligtvist så blev det  sjukt roligt efter första km när jag kunde börja slappna av och börja drömma mig bort till min egen värld. Jag måste säga att detta är ett av mina största mål i mitt liv hittils som jag har uppklarat och helt ärlig så har jag uppnått 3 stora händelsen de senaste åren så då borde inte resten vara så svårt igentligen. Det kanske inte låter som en stor grej igentligen men för mig e det det och det var tungt att springa i sand och blåsst för att inte glömma att jag sprang med andra människor oxå och det är ju ganska tufft för mig sen så brukar jag sällan springa längre än 17km åt gången och nu när jag har mått dåligt så har jag inte sprungit mer än 2-3 mil i veckan max.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards