minus83kg

Alla inlägg under augusti 2010

Av Ana Fryksmo - 13 augusti 2010 12:27

God middag!

Igår gick jag på spinning och det var sjukt roligt, lite trött bara efter att ha haft feber i förgår men jag hade sån tränings abstinens så det fick bära eller brista men det verkar ha gått bra ändå. sprang 3 km på löpbandet som uppvärmning.

60 minuters spinning kan förbränna mellan 300-700 kcl beroende på intensiteten

Tänk på att det är mkt dumt att träna om man är eller precis har varit sjuk så jag rekomenderar inte att träna om haft feber dan innan.

Av Ana Fryksmo - 12 augusti 2010 10:02

                          


God morgon!

Jag har precis ätit frukost på mackor och avokado,Avokado innehåller ovanligt mycket fett för att vara en frukt och går alldeles utmärkt att äta vid vikt minskning 0,5-1 hel per dag. Avokado innehåller Vitamin betakaroten och bra fetter,den innehåller även en rad andra ämnen som gör gott för kroppen. Som vegaterian så kan jag inte äta  fisk eller fisk olje kapslar så då  äter jag avokado istället. Man behöver nyttiga fetter för att må bra och Avocado innehåller gott om omättat fett, som har en gynnsam inverkan på blodfetter och blodtryck vilket gör att kärlsjukdomar minskar. glöm inte att en varierad kost är viktigt vid vikt minskning.




Vitaminer

Vitamin A: 1230 IU
Vitamin C: 15 mg
Vitamin B1: 0,2 mg
Vitamin B2: 0,3 mg
Niacin: 4 mg
Folsyra: 125 mg
Pantotensyra: 2 mg
Vitamin B6: 0,6 mg
Fler vitaminer finns i försumbara mängder.

Mineraler

Kalium: 1204 mg
Fosfor: 83 mg
Magnesium: 80 mg
Kalcium: 20 mg
Natrium: 20 mg
Järn: 2 mg
Innehåller små mängder av selen, mangan, koppar och zink

Av Ana Fryksmo - 11 augusti 2010 16:58

Tips på smothies


1,5 dl mjölk

1dl bär

2msk soya mjöl

0,5 banan


1dl jordgubbar

1banan

2,5 dl isbitar

lite apelsin juice


1 avokado

2dl mjölk

lite sötningmedel/socker

pressad lime och isbitar


Här är tre riktigt goda smoties som kan vara en perfekt böjan på dagen eller mellan mål ja även avslut på kvällen. Om man vill ha mera kolhydrater är det bara till att adda havregryn. :)

Av Ana Fryksmo - 11 augusti 2010 15:25

Tjingeling

jag har vare sig tränat eller promenerat för nu har den infektionen jag har burit på ett tag brutit ut så nu har jag lite feber osv så jag känner inte riktigt för att skriva, men jag återkommer :)

Av Ana Fryksmo - 9 augusti 2010 19:23

Tjingeling!

Jag har igentligen bara latat mig och tittat på true blood hela dagen/kvällen

men jag har faktist kört 60 minuters crosstraining så jag är ändå ganska nöjd

nu ska jag fortsätta maska och koka gröt på frukt,nöt musli plus 1 banan och 1dl mjölk ca 280 kcl, snabbt smidigt och gott.

later :)

Av Ana Fryksmo - 8 augusti 2010 10:14

God morgon

Jag vaknade med kraftig träningsvärk så jag tror bestämt att jag ta mig en vilo dag fast jag kommer förmodligen att ta en elle två promenader. Jag känner mig lite svullen och trött kanske börjar bli dags för kvinno veckan :(


 Ett litet tips på en smothie

2 dl mini/lätt mjölk 1 dl protein pulver och en banan ca 280kcl

eller  mjölk, banan och bär. Gott svalkande och kalorie snålt

later

Av Ana Fryksmo - 7 augusti 2010 14:59

Tjenixen!

Började dagen perfekt med ett Ki box pass och det var en helt annan tränare än den jag brukar ha, så passet blev lite annorlunda och sjukt mkt hårdare än vanlig

så det var alldes underbart. Idag blir det kalas hos min pappa så jag har ätit ordentligt med mat så att inte blodsockret sjunker när jag är där för då går man ju på alla socker fällor. En eller två kakor kan man helt klart unna sig men man behöver liksom inte äta av allt och inte heller stora mängder.

Ett tips är att alltid äta före kalas/fest så att man inte är vrål hungrig när man är där, för då blir det lättare att låta bli socker bomberna :)

Av Ana Fryksmo - 6 augusti 2010 12:33

Fetma är ett problem som har blivit  större och större genom årens lopp och är ett växande problem för hälsan och förkortar livet. Fetma ökar risk för hjärt och kärlsjukdomar,diabetes,depressioner osv .Det blir även svårare att bli gravid vid kraftig övervikt dessutom så är det större risker att vara gravid och att föda när man lider av fetma.  Allvarlig fetma har absolut inget med lathet elle svag karaktär att göra,det är en sjukdom som har genestiska,biologiska och psykologiska förklaringar. Tyvärr så blir människor med allvarlig fetma oxå bemöta med många fördommar, många tycker att det är jobbigt att vara bland människor och stänger in sig själva . Många som har gått ner i vikt kan få svårt att vidbehålla den nya vikten en längre tid. Det beror på att kroppens  hormonsystem reagerar på snabba vikt minskningar  och bildar en ovälkommen vikt ökning. Kroppen vill alltid minnas den högsta vikten och försöker förhindra viktnedgången detta är den största orsaken till att de flesta misslyckas med bantning, majoriteten går upp igen med ännu fler kgn än vad man hade från början.

Mitt råd till de som vill uppnå en lyckad viktminskning är att ha tålamod och ta en dag i sänder, Reducera kalori intaget, rör på er minst 30 min utöver vardags motionen, ät allt men inte alltid. För mig är det viktigt att kunna äta sånt som jag tycker om och kan leva med för alltid.

Jag kan rekomendera viktväktarna trotts att jag igentligen inte vill förespråka någon specifik diet men jag tror att de har vettigt förhållande till mat .

Svenska livs medels verket är vettigast  enligt mig  kalori in kalori ut, teorestiskt sett så är det enkel matematik men i praktiken så blir det tuffare.

Ge aldrig upp, fungerar det inte idag så kanske det gör imorgon.

Tyvärr så finns det folk som lider allvarligt av fetman och känner att det är omöligt att gå ner oavsätt vad de gör men som tur är så finns det hjälp idag och då väljer jag att tro på det kirurgiska ingreppet gastric by pass som jag ska skriva om nästa vecka,min svärfar har genom gått den här oprationen för ca 6 mån sen men det kommer text och före efter bild på honom.


Later :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards