minus83kg

Alla inlägg under september 2011

Av Ana Fryksmo - 17 september 2011 17:29

 

Äntligen lördag :)


Idag har det bara varit lite ditt och datt inget som direkt har med träning eller vikt att göra direkt,detta e ju trotts allt lite av vikt och kost relaterad blog.

Vilodagarna är minst lika viktiga som träningsdagarna eftesom kroppen återhämtar sig och tillåter sig att må bra och det är är ju hela poängen med träningen, att må bra vill säga :)

Har inte direkt snålat på mina kalorier denna helg. Idag blev det en muffins och i kväll blir det vitlöksbröd utöver den vardagliga kosten. Dessutom kan jag redan nu skvallra om att det blir en vacker smaskig muffin imorgon och det är helt ok även om jag skulle lägga på mig en liten aning, för att allting handlar om balans. Nu är det helg, har tränat hårt hela veckan och ätit väldigt gott och nyttigt men nu e det helg och då väljer jag just denna helg att äta något lite extra festligt och sött. Detta kallas för livskvalite. Jag vill leva mitt liv 80/20  ordentlig 80% och farligt 20% och jag håller på att hitta min väg dit.

Glöm inte bort att om du har haft det festligt så tar festligheterna slut och vardagen promenerar in då tar vi nya tag och kämpar hårt med kost och träningen. Även om jag inte försöker gå ner i vikt alltid så måste jag tänka på vad jag äter. Även då träning e något som jag älskar och brinner för så e det inte enkel för mig. Jag har trots all förslitningsskador och en liten lat djävul på min vänstra skuldra som försöker övertala mig till att stanna hemma och titta på tv men jag väljer oftast att trotsa den lille djävulen men då och då vinner den .


Tänkvärt

Om man misslyckas med kosten eller träningen idag så e det bara på det igen för imorgon är en splitter ny dag med nya tag och nya möjligheter  

Av Ana Fryksmo - 16 september 2011 22:53

yo!


Min spinningklass funkade fint igår hade full grupp och det var riktigt kul ,lite synd att jag mådde kass bara nåja jag fick ju det till att fungera fint ändå men nu e dags för vila hela helgen så ingen träning för mig och så ber jag hela min kropp att läka tills måndag ......please


projekt

Håller på att försöka få fram nått program som förenklar kalori räkning och kostcirkeln så att man inte tror att man behöver svälta eller skada sig själv för att gå ner i vikt. Har några överviktiga flickor som önskar att gå ner i vikt och jag vill gärna visa de att ett långsiktigt och hälsosamt jobb ger bättre slut resultat.

Har ju själv hållt min vikt i ett hälsosamt tillstånd i ca 5 år och jag jobbade på det i 3-4 år och kommer  att  fortsätta med det i framtiden

Hur som haver så går en del av min helg till att jobba med detta och den andra går till att slappa.


Dagens aktivitet

Idag har jag ägnat min åt att lata mig kolla på lite true blood och Fantomen

en lugn och skön dag nu ska jag nog lägga mig och hoppas på att jag mår ännu bättre imorrn

god natt och sov gott   

Av Ana Fryksmo - 15 september 2011 15:09

Tjingeling


Idag är jag ingen trevlig ,snäll, sympatisk dam ,nä jag e en bitter fixxa rakt av och så e det bara. Igår hade jag en tuff dag ,fick sån fruktansvärd huvudvärk efter tandläkaren lagat min tand till råga på allt så fick jag feber inatt. Skit kul att ha tandvärk feber och vara sömnlös och vara tvungen att jobba på morgonen.

Som tur e så tog jag mig genom min arbets tid och ska lägga mig och sova en stund före hälsans hus som jag igentligen borde sjuka mig från idag men min arbets moral tar över där och vägrar låta mig stanna hemma redan 3dje arbetsturen från ett jobb som jag jo älskar, men jag får helt enkelt skylla mig själv om jag blir riktigt kass, iof så brukar jag inte skylla på andra när jag e sjuk ....ha ha ha

ne nu loggar jag ut och skiter i detta för annars lär ni somna fett fort


kramiz bananiz


Dagens träning

Spinning

Av Ana Fryksmo - 14 september 2011 09:51


  God dagens !


Vaknade med värrldens träningsvärk men det är bara gött ,antar att  det är utfallen i den funtionella träningen  eftersom benen känns tunga som bly och så gör de lite ont. Det är nog straffet eftersom jag aldrig tränar benen rent specifikt ,tycker ju att de får träning nog men det är självklart en undanflykt för att slippa då jag inte tycker det är så kul att träna benen, av någon anledning så har jag fått för mig att jag vill stärka mina ben så de orkar med min egna spinning pass och jag kan föregå med gott exempel för mina medlemmar. Min väninna Kirsti leder funktionell träning och core på hälsans hus så jag passar på att träna på jobb och tar till mig lite av andra ledares stilar i attityd osv. Det känns skit smart att bli tränad och få ta lärdom av andras kunskap då man alltid kan lära mkt av andra människor ja både medlemmar och ledare i detta fallet. Fatta grejen jag får betalt för att göra min absolut favorit syssla TRÄNING :) Jag träna alla andra passen gratis. Riktigt lyxigt om ni frågar mig.


Rent allmänt känner min kropp att den behöver lite av en paus från långdistans löpning då jag bara gör sämre tid efter var dag och drar på infektion efter infektion dessutom så gör min förslitningskador sig påminda mer ch mer för var dag. Kommer dock att fortsätta i springa fast i mindre sträckor och inte lika ofta.

Det viktiga för mig är att det ska vara behagligt och kul att träna :)


Träning Onsdag

VILA :)

Av Ana Fryksmo - 13 september 2011 10:57

Tjingeling


Det var ett jätte bra spinnings pass igår ,fick väldigt fin beröm av kvinnorna men även av min chef, Det känns skönt att få bekräftelse för något jag har jobbat så hårt på och då menar jag inte bara passet utan även med mig själv. Som ni vet har jag alltid haft svårt för att träna i grupp pgav av min osäkerhet men nu leder jag andra och gör ett fett bra jobb. Det är självklart en fördel att kvinnorna är taggade och kämpar på. Jag kan nog påstå att jag har för tillfället ett av världens största utmaningar med mig men oxå den roligaste  någonsin !


Egen träning

Idag blir det en spännande kväll då det står zumba,funktionell träning och vattengympa på chemat, vi får se om jag orkar med hela dagens äventyrer men jag gör det ihop med en polare så då går det lättare, dessutom blir det svin roliga pass :)


later

Av Ana Fryksmo - 13 september 2011 10:46

 

 Här är min nytagnaste bild så jag kan passa på att dementera alla rykten på nätet som säger att jag gått upp alla mina kilon och att det är därför jag inte e så aktiv på bloggen . Jag kan berätta att så inte är fallet  :)

Av Ana Fryksmo - 12 september 2011 18:13

         

Här bjuder jag på lite bilder från skåneleden i sommras  med mina härliga vänner

Att vandra skåneleden har jag alltid öskat att jag kunde göra och sommras klara den här lilla knubbisen av det, till sin srtolthet ! En liten bit av leden iaf :P

<3

Av Ana Fryksmo - 12 september 2011 17:30

Tjingeling

 Bloggen har legat på is till och från i ett bra tag men nu ska jag göra ett tappert försök att hålla den vid liv och hålla mig själv till att må bra.


Det har hänt en hel del faktiskt ,jag har fått ett extra jobb på hälsans hus som spinning ledare 3 timmar i veckan och det passar mig perfekt. Det är en stor utmaning då det bara är kvinnor och de flesta har aldrig tränat förr men det är ju det som är så spännande och utmanade. Jag har lite svårt att fatta att jag tog detta på mig när jag för knappast två år sedan ens kunde träna i grupp eftrsom jag kände mig uttittad och osäker i grupper men  det var då det ,nu ska jag leda min egen lilla grupp . Jag började i fredags med mitt första pass och idag har jag mitt andra vid 19 tiden.Har inte så många motionärer i mitt pass ännu men jag är säker på att den kommer att växa med tiden som sagt e detta början på mina pass,det ska bli spännande och se va det blir av det hela.


Bloggen

har inte precis varit motiverad att skriva i bloggen då det blir tråkigt och tjatigt att skriva mörka tankar enbart men jag har tränat på och sprungit nårra lopp bla malmö halvmaran och iforms loppet fick mindre bra tider men joggades genom hela kloppen ocgh det är ju det som är viktigt för mig .


Dagens träning

1000 m simmnning, spinning 45 min


later <3

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards