minus83kg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ana Fryksmo - 14 augusti 2012 09:39

morning



Har en skit dag! vaknade drog till gymmet kände mig svag och nere men jag antar att jag är övertrött och sovit kasst ingen kan väl vara på topp jämt. Oftast blir jag pepp när jag väl är på gymmet men idag känns det som mensvärk och som att allting suger så jag körde mitt pass men inget extra sedan cyklade jag hem och la mig igen,tur att jag är fri från jobb idag asså. Tryckte i mig lite c vitaminer och en kopp te sen tar jag mig en extra vilo dag imorrn. Hoppas jag att det räcker så. Jag är lite små nojig att bli sjuk,ska jo åka till växjo på söndag för topkonventionen och så ska jag slåss om fem veckor så jag behöver vara i form och träna och det går jo inte om man är sjuk.


Värsta case senario är att den där jävla depresionen spökar igen men jag vägrar låta den tränga igenom

.........................................hell no stay agway bitch!


  Jag överdriver säker bara,det är nog så att jag behöver en extra vilo dag ,det är bara så länge sen jag kände mig så slut tjock och svag ,så jag hade nästan glömt känslan :P


ah well ska inte plåga er med mera nedstämd läsning


later

Av Ana Fryksmo - 13 augusti 2012 18:32

 


Dagens middag


känns jävligt viktigt att käka ordentlig hemlagad mat när jag fastar, alla mina måltider måste vara lite lyxiga då de inte är så många. Sjäv har jag ett ätar fönster på 6- 8 timmar så jag har redan drukit en ljuvlig smothie och som avslutning så avslutning blir det en potion casein om jag nu pallar. Periodisk fasta är ingen bantning form utan snarare en livstil. Det finns som sagt inga hemligheter eller hokus pokus former utan att det är kalori in och kalori ut . Fasta handlar inte om att  hets äta, man ska fortfarnade äta det man behöver , själv går jag inte på nått kalori underskott än fast jag faktiskt skulle behöva går ner ett litet bråkigt fettlager som gömmer mina muskler.

Mitt prio ett just nu är att bra mat som är näringsrik och ger mig den energin jag behöver för att bli stark.

Folk få tycka vad de vill jag tror att fastan e bra för mig ,har aldrig haft så fina résultat på gymmet som nu.

Jag bygger bygger och bygger men det viktiga är att lyfta tungt i marklyft, bänkpress, militär press, och i barbell squats, jag är inte där än men tids nog . Det är för tidigt för mig att säga vad jag tycker om pf ,känner att jag måste ge den minst två månader till och wsen när det e dags så vill jag gärna köra deffen under fasta oxå.


Som ni vet så åker jag på toppkonventionen på söndag med jobbet i lite inspirationssyfte för våra egna pass och då ska jag orka gå på boxning,funktionellträning och 2 spinningspass efter det så går jag en match om 6 veckor så min tråkiga plan är att vänta med deffen men hålla mig till en kost som håller mig kurvig som jag e typ :P

Målet är bli en STARK ROCK HARD FIGHTER SÅ I"LL kick butt  AND DONT GET MY ASS KICKED DOWN


Later  

sweatis


Av Ana Fryksmo - 13 augusti 2012 07:30


 


Var jo helt jävla knäck över att min tid sög på halvmaran, jag gick dock inte båda mina föötter var i luften så jag joggade hela vägen och det är iaf viktigt för mig att veta. Den här kolhydrats laddningen jag körde före loppet har fan i mig gjort under för idag då jävlar i det krossade jag 100kgs spärren i marklyft,jag vet att 105,5 e mitt första delmål men känslan av att marklyft 100 kg den är obeskrivlig. Alla spår av att vara nere pga en kass tid är borta med vinden. Nu är jag bara nöjd och stolt över att jag tog mig genom loppet men jag är helt jävla lyrisk och euforisk över dagens insats på marklyften ....................hell yeah!! :)


Andreas gjorde även han sitt person bästa i marklyft med 152,5kg :)


later sötisar





 

Av Ana Fryksmo - 12 augusti 2012 20:34

Holaus


Har jobbat helat dagen plus att jag tog en timmes lugn cykeltur bara för att benen inte ska bli stela och motarbeta mig jag kan väl inte påstå att det var den roligaste cykelturen men det var skönt ändå.

Min arbets dag har haft sin charm men varit rkitigt tungt psykiskt så min hjärna är lite ur pluggad :P


Ni som missat det så arbetar jag deltid inom sjukvården och deltid inom friskvården Hälsanshus då men jag är ledig från hälsanshus fram till den 27de augusti. Hur som haver så är jag lite trött i mina höfter sen igår och lite trött i huvudet sen i  förmiddags. Jag var v'ädigt euforisk inatt och hade väldigt svårt att somna och det bidrar lite grann till dagens trötthet oxå.


Roligare

Vi har köpt var sitt nytt lyftbälte och jag har jar köpt ett nytt tränings linne,så jag längtar till imorrn bitti så vi kan ta oss till gymmet och lyfta lite skrot ,jag blir alltid lite extra pepp om jag har skaffat nått nytt till träningen.

Jag har jo haft ett par vilo dagar från gymmet för återhämtning. Min kropp är iof inte helt återhämtat och mina höfter är lite bråkiga men jag är övertygad att det går över tills imorrn ;)


later

Av Ana Fryksmo - 11 augusti 2012 19:43

   


Min brorssa och hans familj kom å heja på oss lite och så knäppte de de sista

bilderna, asså när vi kom imål. Härligt att mina fina kom,vi gick och käka på

max pinsamt nog men vi var vrålhungriga :P

skit kul att hänga lite och snacka skit


Jag kände mig taggad och iform men tiden sög så jag lägger inte ut den, jag är lite förvånad faktiskt för jag vart jo frisk detta året och det kändes inte alls som att jag gjort så värdelös tid men jag hade jätte kul och jag tog mig genom mina undrabara gator i mitt älskade malmö.

Visserligen så gillar jag värme och sol liksom många andra men det var lite taskigt att det var så jädra varm just  Idag, när det har sugit alla andra dagar. Vill  inte ha reng men lite dämpad sol och en mysig vind hade gjort min dag


Ne nu har jag tråkat ut er nog för idag


gnatt och sov gott alla sötisar   

Av Ana Fryksmo - 11 augusti 2012 12:30

hell yeah!


Då var det strax dax för årets halv marathon, om 2,5 timmar då jävlar i din lille låda e det bara att ta sig i kragen och jogga hahah. Jag är skit nervös och orolig att jag inte kommer att fixa det att jag inte har tränat tillräkligt hårt och att jag borde stanna hemma istället. Men rent logiskt  vet jag att det kommer att bli skit roligt och jag kommer att vara i sjunde himmelen när jag väl sprungit genom hela halvmaran .Jag är glad att jag har tagit det lugnt med löpningen för om jag envisats och över tränat höften så hade jag inte kunna springa alls idag,eftersom min höft har strulat men nu känns den fint och jag tror att jag är i ganska bra form trotts allt. Jag har jo inte legat på latsidan med träning men har inte sprungit så mkt som jag hade behövt.


Det känns lite lustigt att jag var så folkskygg för bara några år sedan,ville absolut inte träna bland folk men så en dag anmälde jag mig till ett lopp bara för att bevisa för mig själv att  jag kan,att det inte är några större fel på mig och om någon stirrar så låt de,vem bryr sig kommer jag att dö?! NEJ klart inte och dessutom så är det ingen som har tid att glo på mig lite ego på ett sätt hehe.


 Nej men man har väl bliviit uttittad mer än en gång som kraftigt övrviktig och det sitter jo hårt inpräntat i min hjärna  hur som haver så är de här nojorna e minne blott, inte riktig kanske men inget jag funderar på längre

Jag är jo inte som alla andra ,jag är Ana och jag liten, stark och tuff och en envis jävel som skiter i va folk tycker och tänker och jag råder er alla att göra detsamma!!!


 Nu ska jag springa ses senare och gör va fan ni vill!! :P

mma

Av Ana Fryksmo - 11 augusti 2012 06:24

tjingeling


Satt uppe igår kväll efter jobb och kolla på lite av Ronda Rousys matcher, hon äger riktigt hårt och är fan i mig min idol. Hon kör stenhårt Sliter och tränar helt sjukt hårt för att bli bäst som iof redan är.Jag tror Rodna kommer att spöa skiten ur Sarah kaufman den 18de augusti. En match jag längtar efter som fan. Nu är jo Sarah  oxå en riktigt duktig fighter och är den första kvinliga mästaren i strikfors. Rousey är den nuvarande mästaren och hon är en jävel på armbar som ni kan se på videon jag la ut igår.


lägger ut en på saras mtch så får ni se henne också


later





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards