minus83kg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ana Fryksmo - 10 augusti 2012 22:54

Av Ana Fryksmo - 10 augusti 2012 06:36

tjingeling


Ready ore no here I come!! 


Nu är det ingen återvändo, imorgon ska jag springa malmö halvmaran och jag är definitivt inte redo men det är jag aldrig typ så det är bara tuta och köra fast jag är jätte nervös och det känns som att min mage är en hiss. Andreas skall  också springa imorgon och det blir han första halvmara men han är mera sammanhållen liksom ,han tiltar inte ut på samma sätt som jag ,oftast är det för att han tar saker och ting för det de är medans jag alltid har lite svårare att tro på mig själv och måste över annalysera allt  så jädra mkt.


Jag är nog i bra form,min löpning har dock varit hattig på grund av att höften tenderar och strula men den har funnits med i bilden och jag vet jo innerst inne att jag kommer att ta mig igenom loppet för det är det mitt måål är och möjligen springa lite bättre än förra året,då jag faktiskt hade riktigt otur och sprang med rinnande näsa och en förkylning från helvetet,det var jo den första halvmara hemma i malmö så jag kunde jo inte bara ligga hemma och va sjuk liksom det går jo bara inte. Inget jag rekomenderar till andra ,att springa förkyld och sjuk är bara dumt och farligt, sen sa jag iof aldrig att jag var smart :P


Angående löpning ,så är fanimaig Usain Bolt helt jävla otrolig som tog igår  kväll sitt femte os guld när han vann 200m med 19,32..............................snacka om att vara snabb som blixten


Annat


Idag står det vilo dag på schemat  så ingen träning, kolhydrats rik kost och ingen fasta men det betyder inte godis och skräp mat utan hälsosam och närings rik kost!


later


 








Av Ana Fryksmo - 9 augusti 2012 05:00

Morning


Ve och fasa vad trött jag är!!  nåja hoppas ett en powerking hjälper min hjärna att vakna till så jag kan orka cykla iväg till gymet för då vaknar man iaf, har sovit i  7 timmar vilket är tillräkligt. Idag står det axlar,traps och mage med Militärpress i fokus, Det är alltid spännande att se hur bra man lyckas med träningen, jag vet jo redan i förväg hur mkt jag ska lyfta och hur många ggr men man vet jo aldrig hur lätt eller svårt det kommer att vara o hur hållningen ser ut, man gör dock nån liten ändring var gång som fler reps eller tyngre vikt och vill det sig illa får man sänka vikt och kämpa sig upp igen . Man kan alltid vara säker på att träningen kommer att vara tung och skit rolig.


Dags för min pwo drink


later   


Av Ana Fryksmo - 8 augusti 2012 04:37

tjingeling



Då var man uppe med tuppen igen men idag är jag suspekt nog riktigt pigg men det kan nog bero på att jag fick migrän igår och fick stänga in mig å sova hela kvällen, skit tråkigt för gårdagen blev förstört men bra för jag har jo sovit i evigheter så min kropp e utvilad, men inte länge till för Vi ska dra  oss mot gymmet och där finns ingen vila :P

Idag står barbell squats i fokus så det gäller öva öva öva och öva lite till, känner mig lite dum att jag har varit så jäkla rädd för att träna benen eftersom de är så krampiga redan eller ja allting är väl relativt . Men fobin är förbi och för att bli stark så måste jag träna benen och just barbell squats kommer att bli en stor övning för mig liksom marklyft,militärpressen och bänkpress så när jag har tekninken inne, e det bara köra fullt ut.


Nu tänker jag träna hårt och svettas mängder!


Vad ska ni träna idag?



Dags att sluka min pwo drink inför passet


hörs






Av Ana Fryksmo - 7 augusti 2012 16:54

Gårdagen pass så lite ut så här



Bänkpress 30/5 35/5 40/7


Bänkpress hantlar

Flyes i kabelkross

Dips med bänk

triceps



32 min löpning

40 minuter cykel tur


Kan säga att var kräk tungt, nästan iaf  ;P

Av Ana Fryksmo - 7 augusti 2012 05:39

morning


Idag är det Vilodag och återhämtning på schemat,det blir jo en liten cykeltur men inga styrka, proteinet står i fokus idag då jag vill ge mina muskler så stor möjlighet att vila och återhämta sig. Mitt huvud behöver också en liten vila

den gillar jo inte att vakna tidigt och gudarna ska veta att jag tvingat mig själv att stiga upp okristliga tider  :P

Förstår att jag kan verka vara lite klämkäck eller väldigt sprallig men det kan jag lova er att så är inte fallet. Jag är sur och gnällig på mornarna och det är nog inte så trevligt för den som kommer i min väg ,men jag har mål i sikte och då får jag helt enkelt gå upp tidigt som attan för att få det att gå ihop. Man måste jo offra sig lite för att nå till stjärnorna i detta fallet är det att få tillräkligt mkt sömn och stiga upp tidigt. Träningen är bara jäkligt kul vilket gör det det lite lättare att ta sig upp på mornarna men visst hade det varit nice om morgnarna började lite senare :P

'
Det är väldigt lite folk på morgonen om det ens finns någon annan på gymmet de tiderna vi tränar och det är riktigt skönt att man slipper vänta på maskinerna och man behöver inte bry sig så mkt om andra människor. Det är skönt att kunna träna och öva sånt som jag har svårt för bland annat knäböj (Barbell squats) och nya övningar. Jag tycker att det är perfekt att bara fokusera på min hålllning och på att lyfta tungt samt som jag bygger muskler . :)


Tro inte att man måste lyfta tunga vikter för att få en stark kropp för är inte fallet men nu är mitt mål att bli extremt stark samt  och få muskler och det tänker jag uppnå sanna mina ord!


Later sweties   


Av Ana Fryksmo - 6 augusti 2012 08:05

 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards