minus83kg

Alla inlägg under mars 2012

Av Ana Fryksmo - 29 mars 2012 23:04

haloha


Ah det har varit en super härlig kväll tog en promenad med maken bort till kao`s för att käka efter träningen, Kao`s är ett vegetariskt hak där allt är ekologiskt och hemlagat. Jag tyckler att det är ett mysigt hak med god och relativt nyttig mat ,och deras burgare är svin god så den slank lätt ner idag med gott samvete. På tal om goda saker så har jag köpt funligt green (strawberry Marula och blackberry blueberry sötat med stevia som är en växt från syd amerika där växten använts i hundra tals år för att ge sötma, hur som haver så var jag skeptisk eftersom jag har tyckt att stevia har en skum smak men de var jätte goda och jag kommer lätt att fortsätta dricka de. Jag älskar vatten men det blir lite drygt att bara dricka vatten och soja mjölk  jämt så då dricker jag faktiskt saft och naturligare desto bättre. Som ni vet så tränar jag en del och så rör jag på mig mkt ,jag e en liten natur nörd så jag svettas mkt och då dricker jag oxå sjukt mkt vätska. Tyvärr så är jag väldigt svag för cola zero men jag ska försöka dricka mindre cola eller bvara spara den till speciella tillfällen,så saft måste jo vara bättre desutom så är stevia bätte än aspartam och  sukralos, aw well ska inte tråka ut er med mitt babbel. Och ni som undrar om det inte e bättre att låta bli att använda sötnings medel helt har helt rätt men tyvärr så varken vill jag eller kan sluta, eller ja jag kan sluta i perioder men så blir jag sugen på lite sött ibland :)


Hahaha jag skulle sluta pladdra så kära lite bloggen jag önskar dig en god natt   

Av Ana Fryksmo - 29 mars 2012 16:12

Tjingeling


Då e man tillbaks i sköna träningsvanor igen, Sitter igentligen och förbreder kvällens funktionella och styrke pass som jag ska köra på hälsans hus,då jag ska hoppa in för kirsti ikväll. Men jag har bestämt mig för att jag ska köra mitt vanliga pass,det är bättre att ta det säkra före det osäkra ;)

Nåja har tagit en cykeltur på 14 km och nu ska jag köra ett tufft pass på 45 min och det får väl räcka för idag så jag inte överanstränger mig,vill jo inte bli sjuk igen.


Jag funderar på att lägga in deffen nu men jag har inte bestämt mig helt hundra, få la fundera på det lite till, Jag ska till kreta i sommar och det sulle vara trevligt att gå ner ett par kg till dess trotts att jag är rätt så nöjd med min vikt för tillfället eller ja man blir väl aldrig helt nöjd men ja iaf så får jag fundera vidare


later :)

Av Ana Fryksmo - 25 mars 2012 20:57

tjingeling


Tjoho här sitter jag och softar,har blivit ganska försoffad den senaste veckan. Har fastnat i serien lost ,det är helt absurt att fastna i serie som bara bli mer och mer komplicerad, Jag kommer jo liksom inte att ha tid för det när jag tbax i min vardag.


Vi tog en liten promenad runt kyrkogården i förmiddags och det var tungt,mina höfter värkte men det var undert sköt att röra på sig och få lite luft. Jag får ganska mkt migrän anfall när jag inte tränar vet iof inte helt 100 om det har någon koppling men så är det för mig iaf.


Eftersom jag jobbar som spininstruktör till viss del så måste jag vara på benen imorrn redan ,denna cecka gäller dock  bara träningen på hälsanshus och promenader så att jag inte går ut för hårt,men sen kommer revangen hehe.

Jag har ätit bra mk fil dock eftersom det es midigt och gott, självklart får man vara försiktig med kalori intag efter det att man varit sjuk men dt bör fixa sig .


lite roligare


Jag har köpt att par röda skor med trä klack alldeles delikata skor och sen har jag även införskaffat prickiga skor som e alldelles underbara. Jag är väldigt svag för vackra kläninga och skor må jag säga eller ja jag gillar supertöntiga,cooola 50 60 70 80 tals kläningar ,det finns nog inga spicifika regler för de kläder jag gillar .
Jag bär ofta och mkt svart ,se ofta väldigt rockig ut md min skin jacka 0ch döskallar. Men jag älskar färg och en massa olika stilar dock så trivs jag bäst i kläning, Men jag bär oftast tränings kläder eftersom jag går mkt och tränar skumma tider och så har jag spinning efter dags jobbet .<nåja bekvämma kläder vinner jo alltid i långa loppet.


Jag gillar oxå fruckost ,väldigt mkt.

en typisk frukost för mig kan se ut så här

laktisfri yoggie kvarg,bär qouinoa flingor mandleflarn

en kopp kaffe eller te



later

Av Ana Fryksmo - 23 mars 2012 20:43

Tjingeling


Börja känna mig kryare och jag har mer energi eftersom jag äntligen få i mig lite näring,min kropp är jätte tacksam för det. Med lite tur så orkar jag ta en lite promenad imorrn bara på ett par km max för det lär väl kännas som flera mil då jag varit så utmattad men men det ska bli skönt, hoppas att det är fint väder :)

Missade tydligen det vackra vädret igår men idag fick jag iaf lite luft och så såg jag den yttre världen för första gången sen i söndags,känner mig nästan som ny med lite luft.


later

Av Ana Fryksmo - 22 mars 2012 13:02

tjingeling


Då var jag tillbaks på bloggen,ibland är jo min energi väldigt låg och det känns menninslöst att hålla på att gnälla och så dessutom så kan mina tankar bli lite väl mörka men nu e jag nog på bättre väg.

Träningen går lite upp och ner som ni ser så var jag sjuk när jag skrev mitt sista inlägg och nu har jag influensan och är jätte ledsen för att allt mitt hårda jobb jag lägger ner på att förbättra min kondition och komma tillbaks till min bästa löpform raseras jo när jag är sjuk men skam den som ger sig,Det e bara att ta nya tag när denna vidriga inluensan e över men jag behöver nog lära mig att börja lugnt. Denna gången har jag förresten lyckats smita ner Andy så nu är han oxå hemma från jobb

Lite roligare


Min polare liza har en liten butik i italien där hon designar och syr upp vackra kläder men klänningar e hennes specialite,hur som haver så har hon sytt upp tre kläningar till mig som jag alltid varit fel kroppsform för.

60 70 tals kläningar har jag antingen varit för kraftig eller för smal liksom i mitt eget tycke iaf men nu tyckte hon att det var lä'ge innan jag blir för gammal :P.

Jag är jätte tacksam mot liza och klänningarna är helt underbara och precis som jag har önskat mig <3


kanske jag lägger upp nån bild senare :)





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards