minus83kg

Alla inlägg under november 2011

Av Ana Fryksmo - 29 november 2011 15:00

   

Förkyld?!

fan vad störigt nu är jag nog lite förkyld igen,känns som om jag  är det jämt asså. Är trött och hängig med värk i mina höfter men ändå ska den här lilla chilenskan köra sitt pass i funktionell träning. Har jo lovat Kirsti att jag skulle ta hennes pass ikväll för flera veckor sen så det är bara till att tuta och köra och så får det bära eller brista. Som tur så e det mest styrka och inte så mkt konditionsträning,Så det blir inte så påfrestande för min kropp.

Det ska bli roligt att leda hennes pass ikväll och jag har gjort en ny skiva och satt ihop mitt eget pass så klart.

Jag hoppas att det är en kort förkylning .Sist vara det bara i 24 timmar.

Men nu behöver jag sova i ett par timmar och lysnna genom plattan så är jag säker som ny när det e dags att köra.

Jag har världens roligaste jobb,dock så kan man inte bara skippa träningen bara för att man mår halv dant,som man skulle gjort om man tränat för egen vinst, Det är mitt jobb så jag måste träna men jag avråder alla att träna sjuka och med halsont. Jag skulle själv ha hoppat om det inte varit mitt jobb. Det betyder dock inte att jag inte tycker att det ska bli skit kul.

Later

Av Ana Fryksmo - 29 november 2011 06:08

morning


ah vad jag skulle gilla morgnar bättre om de började lite senare,men nu e det dags att gå och jobba och bita ihop och se glad ut. När jag väl kommit till jobb och drukit mitt kaffe så blir det lite roligare.

Idag har vi lite kalas på jobb så det blir lite mer att göära än vanligt men det blir också roligare.

Jag har tillagat min mat som är enkel och består av bönburgare,broccoli, brasserade  strimlade grönsaker med keso

och det känns jätte bra för då slipper jag falla i socker fällor,som är väldigt lätt att falla för när det är kalas tyvärr.

nu måste jag dra


later

Av Ana Fryksmo - 28 november 2011 21:13

Hur tränar jag?


Vanligtvist  så blandar jag lättare intensitets pass och  tuffare för att få bäst resultat men det finns oxå andra sätt att få fina resultat på ,beroende på  vilken träningsgrad man har när man börjar träna, det är tillexmpell lättare och snabbare att få bättre resultat om man är otränad än när man är vältränad. Sen e det beroende på hur stor muskelmassa man använder. Det är tx bättre resultat med stavgång än vanlig promenad eftersom man använder fler muskelgrupper.Hur länge man tränar har oxå stor betydelse.I bästa fall kan man redan se resultat de första veckorna men bäst resultat får man jo först efter några månader.Tänk på att om du alltid tränar likadant så får man också samma resulta och du ligger kvar på samma konditionsnivå,det är också viktigt att inte träna hur mkt som helst och även att göra på rätt sätt. Överträning kan leda till att man inte pallar trycket och lägger ner helt men också till belastningsskador som bland annat mina höftinflamationer som jag fått eftersom jag har svårt att begränsa min löpning ,det ända som det ledde till var att min löpning numera är väldigt begränsad och det är väldigt tråkigt för mig som älskar löpning. Vi vill inte heller belasta organ och få ökad sjukdoms risk, meningen med träningen är att man ska må bra och vara så frisk det går. Det flesta av kroppens organ anpassar sig till regelbunden träning väldigt snabbt .



nog om detta för idag

god natt sov gott


 

Av Ana Fryksmo - 28 november 2011 15:06

Tjingeling


Det har varit en trevlig helg med mina fina vänner och familj,det blev en del tårar och mkt skratt även en del drinkar över gamla minnen. Lördag kväll blev det dans på Jorges facorit club och middag på en indisk restaurang. Fick även in lite träning dock lite mkt kalorier men nu gäller det att hålla igen lite.


Ikväll är det jo måndag och det står Spinning på schemat så det ska bli skönt och trevligt men jag har dock ont i mina höfter eftersom jag har joggat mer än vad jag borde pga inflamationerna,så jag antar att det e dags att tagga ner löpningen lite. Problemet är bara det att det är så himla roligt att det e svårt att hålla igen på det,aw well bara till att bita ihop och låta bli för smärtorna blir så kraftiga.


nu ska jag vila ett par timmar


later

Av Ana Fryksmo - 26 november 2011 20:22


Så här tänktre jag se ut i kväll! :)

Ha det så festligt och  njut av eran helg !


Av Ana Fryksmo - 26 november 2011 18:25

tjingeling


Började min lördag med lite zumba ,spinning och 5km jogg så nu är jag nöjd och min kropp är lite nöjd  och belåten även psyket blev tillfredställt med en runda i stan där jag köpte ett par klämmor som jag velat ha jätte länge på schock tyvärr så har de varit slut var gång men nu så hade jag lite tur.Gubben och jag tog även en fika med saffrans muffins men det var inte så där jätte gott ,den var dock vacker så det var ändå värt det :)

Nu e det dags för att göra mig så fin det går för jag ska träffa vännnerna för att käka middag och så festa lite,jag hoppas att det blir roligt men det blir det garanterat.


ha en trevlig lördag


later

Av Ana Fryksmo - 25 november 2011 06:47

Thanks god its friday!!


Äntligen en fri helg,det ska bli väldigt skönt,skall dock jobba på spinningen imorrn fast det är nog mer ett nöje faktist sen e det dags för familj och vänner time,ska bli skönt. Ibland känns som om jag bara jobbar jämt och det gör jag oxå vissa veckor men andra veckor jobbar jag mindre som denna veckan då, men tyvärr så hade jag sjukt ont när jag var ledig sist så jag låg och vred mig med båda dagarna. Som tur e så mår jag ganska ok idag :)

Idag blir det en spännande arbetsmorgon med mkt roligheter framför mig och så får jag servera min fina chease cake som jag blev så stolt över :)


nä måster dra till jobb


later



Av Ana Fryksmo - 24 november 2011 20:46

yo!


Började dagen med en lång promenad runt milen skulle jag tippa, ska mäta ut rundan senare,och sen var det dags att bege sig till jobbet, där det också blev en mysig dag med massa vardags motion. Bakade en chease cake som blev unnderbart vacker och ska serveras imorgon till kaffet för mina brukare, som tur är så är de tacksamma och säger alltid att det är gott även om det smakar pest :P

Var lite smart och tog smärtstillande imorse frör annqars hade jag fan inte kommit upp asså.

Det enda tradiga idag var att jag fick ta piller och att jag fick ställa in Spinningen :(

Ah well inget att göra vid det

later

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Skapa flashcards