minus83kg

Alla inlägg den 21 november 2011

ah

Av Ana Fryksmo - 21 november 2011 16:25

Som tur är så mår jag bättre nu,Men det har varit en lång och tuff dag dock ganska rolig.

Spenderade halva dagen på en utbildning i ekologisk kosthållning då malmö stad kommer att satsa på miljön. Trotts att jag vet att det är mkt skit i våran kost så blev jag väldigt illaberörd och tyckte att allting var väldigt sjukt. Det är så stört att våran mat innehåller ämnen som finns i sprängämnen bland annat. Och inte mindre läskigt är föhållande för djuren som behandlas som om de vore saker. Jo allt detta viste jag jo redan men det är sånt som jag inte går runt och tänker på jämt även då jag självklart försöker göra kloka val gällande min kost och har valt bort djur från min kosthållning sen 12 år tillbaka. Tycker dock att det är vettigt att kolla upp var köttet kommer ifrån och att man ska väklja krav märkt och svenskt kött. Min man äter kött och när han äter det hemma så är det bara svenskt.Likaså med fisken. Det handlar inte om att sluta äta kött och bara äta ekologioskt utan om att göra små små förändringar åt gången så vi gör en bättre planet för våra barn och barn men även för att uppnå wen bättre och friskare hälsa, vi kan alla göra nått litet bridrag åt våran miljö :)


Måst jo lite ship tjockt men har bestämt mig för att inte ställa in mitt spinning pass ikväll då jag kommer att ställa in på torsdag och måndag pga att jag arbetar kväll på mitt vardags jobb. Förhoppningsvist kan jag köra ett pass på lördag istället men det beror helt på hur jag mår. Förhoppningsvist vart det bara en morgon förkylning.


later

Av Ana Fryksmo - 21 november 2011 07:23

Vaknade med värk i hela kroppen och är ännu  tröttare än vanligt ,tror att jag ska bli sjuk men hoppas inte det. Men det skulle vara en förklaring till varför jag är så trött iaf. Som tur är så är jag fri tisdag och onsdag så jag kan kurera mig .

Just nu känns det som att huvudet kommer att sprängas och min kropp känns som bly men jag kan inte vara hemma från jobb,det går jo inte att sjuka sig en halvtimme innan man börjar :(


Av Ana Fryksmo - 21 november 2011 07:23

Vaknade med värk i hela kroppen och är ännu  tröttare än vanligt ,tror att jag ska bli sjuk men hoppas inte det. Men det skulle vara en förklaring till varför jag är så trött iaf. Som tur är så är jag fri tisdag och onsdag så jag kan kurera mig .

Just nu känns det som att huvudet kommer att sprängas och min kropp känns som bly men jag kan inte vara hemma från jobb,det går jo inte att sjuka sig en halvtimme innan man börjar :(


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Skapa flashcards