minus83kg

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Ana Fryksmo - 10 november 2011 18:02

Igentligen så är jo detta en kost och träningsdagbok och inte en gnäll dagbok men jag är vekligen jätte frustrerad över allt som hände på begravningen,En av mina bästa vänner som jag känt i hela mitt liv begick ett stot misstag som kostade honom livet och folk bråkar, han hade inte haft kontakt med sina föräldrar på 14år då de inte kunde acceptera hans läggning men plötsligt ska de bestämma att det ska hållas en religiös begravning fast han var atteist och så ska de ljuga för alla om sånt som han har kämpat för och stått för i hela sitt liv. De höll öppen kista fast han var själv livrädd för öppna kistor och döda människor. De påstod att han hade en flickvän fast han aldrig gillat tjejer ,de bråkade med alla hans vänner och de som blev hans familj med tiden och förnekade de att ta farväl, De tjafsade och bråkade med familj och vänner fast det var en helig dag. Jag är så ledsen att allt blev som han inte hade velat,man kan tycka att hans död borde ha fört hans familj och vänner närmare och inte tvärtom. Jag skäms över att ha deltagit i detta övergrepp mot min vän och önskar att jag stannat hemma och sörjt i sällskap av min föräldra och våra vänner i stället för att ha varit på denna respektlösa teater föreställningen. Och till de som  jagar bort sina barn pga av religion eller sexuellläggning ,skäms på er väx upp och sluta var så okunninga en dag förlorar ni era barn och då är det för sent och förästen det e inte era barn det e fel på!

Det mest knäckande var att min vän har sysslat med kampsport så länge jag kan minnas men fick inte med sina guldhanskar i graven som alla som känner honom vet att han hade velat oh nej för det var inte lämpligt enlig hans mor.

Jag är förtvivlad och knäckt och det vill inte säga lite skulla kunnat ha sagt många fula saker men pga av min mamma och uppfostran lämnade jag senariet så fort jag kunde och bet ihop men detta kommer inte att stanna så .


jag är knäckt och bryr mig inte om någon med sådana fördommar blir stött, för då behöver de inte läsa min blog för jag står över all form av fördommar som kan skada andra människor.


>RIP My friend

Av Ana Fryksmo - 10 november 2011 16:24

tjenixen

jag är väldigt trött och tråkig,är helt slut efter en begravning där alla var ovänner med alla och betedde sig illa mot varandra,vissa människor har ingen respekt ens för de döda och det gör mig trött och illamående, ikväll blir det spinning så jag får avreagera mig lite på cyckeln. nu tänker jag sova och sluta gnälla

later

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards