minus83kg

Alla inlägg den 21 september 2012

Av Ana Fryksmo - 21 september 2012 21:03

   


Äntligen back getting stronger :)

yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!

Av Ana Fryksmo - 21 september 2012 15:44

Av Ana Fryksmo - 21 september 2012 13:30

Äntligen fredag!!


Då vart det fredag och dags att köra två pass i funtionellträning/styrka på hälsans hus, tyvärr är jag missnöjd som fan med plattan så ikväll får jag sätta ihop en ny mindre rolig jobb vill jag lova.

Det som är en liten utmaning är att damerna från mitt första pass som börjar tio inte direkt kan så mkt svenska då de kommer från skolan och har inte inte bott här så länge men det ska jo härma mitt kroppspråk så det brukar gå jätte bra och de brukar vara jätte duktiga. Det flesta kvinnorna på mitt morgon pass har aldrig direkt sysslat med träning och gympa,de har inte haft gympa i sina hemländer och har aldrig direkt behövt engagera sig i motions frågan.

Men nu så får de träna och får vara sig själva och alla e där på samma vilkor inga slöjor och bara kvinnor  och de flesta tycker att det är roligt och förstår att de orkar mer och blir piggare och får dessutom starkare kroppar.


Det jag älskar med mitt jobb är att jag älskar utmaningar och jag tycker att det är otroligt roligt att se resultaten på dessa kvinnors hårda arbete för att få en friskare kropp,det känns skit kul att kunna träna folk från början liksom och det är helt fantstiskt att se så stora förändringa folk kan göra på så kort tid. Självklart är där en och annan som är tränad eller har haft gympa i skolan men majoriteten har det inte. Vårt mål är att få ner överviktsproblematiken och föjdsjukdommar som följer med den men även att de får den sociala biten som man jo får på passen. Att se träffa andra människor är oxå en viktig bit i hälsan och minskar bland annat depressions risken.


Egen träning


Ikväll då jäklar i din lille låda ska jag till gymmet och hell yeah ............................. Marklyftsdag !!!

Ah jag är så glad så jag hoppar och skuttar det är min favvodag, älskar marklyft måste vara det roligaste jag vet efter möjligen sparring och en bra fight i ringen då. Dags att ladda på med  kreatin då kroppen legat i vila från den ett tag. lite trist att under deffen men nu har jag bestämt så här så jag får vara lite snäll och tålmodig gällande deffen för jag kommer  att samla på mig vätska  men det får det vara värt :)


dags å chilla


later sötisar

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Skapa flashcards