minus83kg

Alla inlägg under juli 2009

Av Ana Fryksmo - 10 juli 2009 05:43

Jag tänkte börja köra lite core träning som är riktigt bra för mage och rygg

har kört det en del i höstas och i vintras men sedan så rann det ut i sanden vilket är trist då det kändes specielt bra i min rygg.

Nu så läste jag om detta i en blogg som jag har följt ett tag om http://coyntha.wordpress.com/  och blev jätte peppad att börja köra så jag tänkte börja imorgon eftersom jag har benträning och jogg idag.

Jag testade i 20-30 min i förgår på skoj och den kändes skit bra.

Stark muskulatur gör att man får bättre hållning och mindre ont och framförallt så blir man en bättre löpare.

Kolla in coynthas blogg för hon är sjukt grym,personligen så blir jag jätte inspirerad av hennes blogg.

Av Ana Fryksmo - 9 juli 2009 16:15

Jag har jätte ont i hela kroppen så jag tänkte ta vilodag så att mina muskler kan återhämta sig och så att jag kan ta i extra hårt imorgon  då jag är fri från jobbet.

Jag har nog inte riktigt fattat hur hårt min kropp har reagerat på alla sista

tidens aktiviteter,nu få jag börja satsa hårdare på joggandet men det bör inte vara några större problem. ;)

Av Ana Fryksmo - 9 juli 2009 07:15

Tänk på att kvinnor kan styrketräna lika hårt som män,att vi på något sätt skulle likna body bildare är bara en myt.Det krävs extremt hård träning eller skumma preparat för att bli så stor.Kvinnor har bara inte de fysyska förutsättningar för växa så extremt.Tänk även på att inte fixera vid rump och lår träning vid hopp om att punkt förbränna för det kan man inte men däremot så kan man träna upp armar och övrkropp för att få  större visuell  symmetri och verka smalare.

Styrketräning gör inte heller kvinnor stela och tunga.När du hör en massa saker om att styrketräning  på något sätt skulle vara sämre för kvinnor så tro inte på det utan att reda på fakta.

Styrketräna hela kroppen för bäst resultat.Kombinationen mellan styrketränig och konditionsträning är optimal för förbräningen.


p.s Styrketräning bygger upp muskler och man blir en mer uthållig och starkare löpare.

Av Ana Fryksmo - 8 juli 2009 13:38

Har precis joggat 7,5 km ute,helt underbart tyvärr har jag mest fått springa på löpband i sommar pga pollen allergi men det duger fint det oxå.

Ska försöka anmäla mig till Iforms loppet som är det 1/9 även om jag tycker att det är jobbigt med så mycket folk.

Man kan jo inte gå runt och vara rädd för att göra bort sig  hela livet nej nu är det dags för mig att bearbeta rädslan.

Fight the power!

Av Ana Fryksmo - 7 juli 2009 13:12

Sprang 5 underbara km på löpband och körde överkropp på styrketräning.

Visserligen vart det svettigt och varmt men det lättade på träningsvärken

och dessutom är jag som en ny människa nu.

Av Ana Fryksmo - 7 juli 2009 09:21

Det blev en riktigt lyckad dag igår och idag har jag vidrig träningsvärk

men jag tänker ändå styrketräna idag.

Det var väldigt kul att få leka av sig och få en massa motion på köpet

Tosselilla rules!

P.S Att skutta runt och bada är perfekt smygmotion


Av Ana Fryksmo - 5 juli 2009 21:21

Jag är så jäkla mörbultad,det blev en lång och rolig dag igår.Jag fick skjuta lerduvor för första gången så det var jätte spännande och självklart så träffade jag inte en enda men det var kul ändå.  :) Sedan forsatte dagen med brännboll som blev jätte svettigt i värmen och naturligtvis så förlorade mitt lag (haha) fast det var jo mest på skoj och många drack jo öl  så ingen var väl super seriös.Sedan kom maten som var helt perfekt och nyttig,och till sist kom dansen och eftersom jag älskar dans så dansade jag hela natten lång. Nu har jag sån jäkla träningsvärk  i benen och är mest tacksam för att jag inte har tränat på ett par dagar.

Jag är jätte nöjd att jag kunde njuta och inte behöva oroa mig för äta fel och inte få någon motion, för det fick jag. Alkohol lockar mig inte mycket så någon drink blev det inte för mig eftersom jag tog ett par drinkar i fredags.

Nu måste jag vila mig för imorgon blir det åter en lång dag. :)


Av Ana Fryksmo - 4 juli 2009 10:03

Jag hade jätte kul i natt när jag var ute och dansa med töserna, Jag är dock lte seg idag men inte bakfull då jag bara drack 2 drinkar och dansade hela natten.Mina fötter och korsrygg värker men det är väl straffet efter högklackat. (Vill man var fin får man lida pin)

Det blir ingen riktig träning på flera dagar  för jag ska åka till österlen på 40 årsfest,Vi börjar dagen med att spela brännboll och grilla.På kvällen blir det mer kalasigt.

Andys (maken) morbror  har en mysig liten gård på österlen så vi vi sover över där tills imorrn.På mådag bär det åt tosse lilla,jo vi är några vuxna som ska dit och låtsas att vi är barn ;) om vädret tillåter.

Jag kan inte klaga eftersom det kommer att bli kul och så får jag röra på mig

desutom så är bra mat för mig tillgänglig.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards