minus83kg

Alla inlägg under juli 2009

Av Ana Fryksmo - 3 juli 2009 20:43

Igentligen så vill jag jätte gärna ut och jogga men idag blir det inget sådant nej idag ska jag klubba med mina vänninor och det kommer att bli jätte roligt men jag kommer inte att sköta mig så bra eftersom jag kommer att ta ett par drinkar. Nåja jag kommer jo att dansa reggeaton och salsa och låtsas att jag är jätte duktig på det: ;)

Jag måste jo ha roligt oxå även om jag brukar vara ganska så sträng med min kost och träning så måste jag lära mig att koppla av ibland.

Det är bara det att jag blir så rädd för att gå upp i vikt eftersom jag har väldigt lätt att gå upp i vikt. När man har haft så hög vikt som jag så delas fettcellerna och det tar år innan det bildas nya,det innebär att cellerna kämpar för att överleva och tar all näring,kroppen vill då tillbaks till den högsta vikten.

Men jag blir naturligtvist inte överviktig för att jag festar ibland,ingen är dock perfekt och även när man har gått ner i vikt så har man en massa psykiskt att jobba med.

Man blir inte bättre,vackrare eller lyckligare av att vara smal. Det är fotfarande insidan som är viktigast,men man får bättre förutsättningar att leva ett frikare och rörligare liv.Tänk på att man får jobba med det psykiska oxå eftersom kroppen förändras  speciellt vid kraftig viktnedgång.Det är väldigt bra att ha någon att prata med,någon som förstår en.

Jag pratar naturligtvist inte för alla individer utan för mig själv och alla jag har stött på  som har gått genom samma förändring som jag själv.


Av Ana Fryksmo - 3 juli 2009 06:18

Jag älskar värme och sommar,det gör jag men det blir så jobbigt att träna när det är så varmt. Min kropp kräver verkligen träning och jag mår jätte dåligt om jag låter bli så jag får hitta ett sätt att få det och fungera.

Det känns jätte tråkigt att semestern är slut och jobba istället för att vara ute och vandra. ;(

Av Ana Fryksmo - 2 juli 2009 22:20

Idag joggade jag 7,5 km utomhus men jag fick jogga vid 21 tiden för att det var så varmt på förmiddagen och desutom så jobbade jag kväll.

Jag hade gärna joggat längre men jag måste upp tidig imorgon så jag hade ont om tid ;(

Av Ana Fryksmo - 1 juli 2009 23:00

tränade 60 min på crosstrinern ganska sent för det är så varmt så jag orkar knappt röra mig ;(

Av Ana Fryksmo - 1 juli 2009 06:21

Andy och jag  på hallamölla i österlen

Av Ana Fryksmo - 1 juli 2009 06:12

Å nej! Idag är det slut på det roliga,semestern är tyvärr slut och jag börjar jobba kl 07.Hoppas att jag inte är helt slut efteråt så att jag inte orkar träna för igår orkade jag inte ens ta en promenad och då hade jag inte jobbat jag hade bara slappat hela dagen.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards