minus83kg

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

fett

Av Ana Fryksmo - 21 mars 2010 08:18

Fett behövs för att kroppen skall kunna bygga och reparera celler och tillverka hormoner och hormon liknande ämnen. Fett behövs för att kroppen ska kunna ta upp de fett lösliga vitaminerna A,D,E och K.

De flesta av oss bär på rikligt med fett för flera dagars konstant träning.

Att vi trotts detta måste äta mer fett beror på  att fettet är en viktig del i kroppens celler. Det finns olika uppfattningar om fettets påverkan på kroppen

jag kan tyvärr inte svara på vilket som är rätt men jag vet att kroppen behöver fett. Det råder delade meningar om hur farligt fett är  då forskarna inte är eniga.

Jag känner folk som minskat radikalt i vikt av( lchf låg kolhydrat och högt fett )Vikväktarna och Gi.

Personligen tycker jag att alla dessa tre sätt är vettiga men det är bara min åsikt. Jag är ingen expert men jag har gått ner i vikt ock känner till flera som har gjort det under tiden på överviktsenheten och de personerna jag känner är friska och mår jätte bra.


Det finns väldigt många sätt att gå ner i vikt av och man vet nog bäst själv vad som passar en,jag tror nog att fett är nödvändigt i ens kost.

Själv har jag igentligen följt Slv och är jätte nöjd med valet eftersom jag har mått bra och orkat med träningen och viktminskningen dock så har jag testa andra sätt som fungerade mindre bra och sabboterade min träning.

Om man vill gå ner i vikt så rekomenderar jag att man hittar ett sätt som blir lätt att hålla livet ut för en gång överviktig alltid överviktig men det betyder inte att man kommer att vara stor alltid utan snarare att man alltid får hålla koll på vikten och kosten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ana Fryksmo - 17 november 2017 15:33


Av Ana Fryksmo - 16 november 2017 22:46

Är fett trött,måste sova ,behöver gå up 05 me jag känner mig stressad av nån jävla anledning,sov hjärnan vill inte men kroppen vill inget hellre. så jävla suget bättre lycka till er med sömnen sov sött :* ...

Av Ana Fryksmo - 25 oktober 2017 21:42


tjingelingen jag antar att jag har bloggat så länge så jag har inte så mkt att skriva om . Träningen går hyfsat bra men vikt situationen går mindre fint ah well det är bara å kämpa vidare trevlig kväll finisar :) ...

:)

Av Ana Fryksmo - 24 september 2017 21:48

Wassup Dagen bjöd på axel och rygg träning och en liten promenix på spillepengens rekreations område med maken och svågern Go döndag och lycka till med träningen ...

Av Ana Fryksmo - 22 september 2017 06:44


Hola Äntligen mår jag lite bättre,jar varit så jäkla förkyld och trött men nu ser det att gå mot bättre tider. Motionen idag får helt enkel blir att cykla till och från jobbet. Önskar er en frisk och trevlig fredag Kramiz ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards