minus83kg

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Ana Fryksmo - 8 februari 2011 09:07

  

morning :)


Då var vi halv vägs på veckan och jag e jätte pepp på allting som kommer att hända resterade dagar har planerat in dans och löpning denna veckan och naturligtvist många promenader.

 Följer mitt kostplan väldigt bra men äter ju choklad lite då och då men det ingår i mitt kalori intag, väljer man att äta nått sött så får man ju äta mindre mat iaf om vill uppnå en viktminskning. Många säger att man ska undvika sötsaker ,chips osv men om jag blir sugen så äter jag det jag vill ha dock är jag konsekvent om att jag får äta mindre av annat. Jag är inte en sådan person som klarar av att missunna mig det jag vill ha för då blir det bara lite för mkt av det goda när jag väl faller för frestelsen och det är inte värt det,så inga förbud för mig. Jag tror inte att någonting är onyttigt i måttliga mängder.

 Äter 3 mål om dagen med 2 mellan mål och en skopa proteinpulver efter träningen då jag tränar hårt och det funkar bara för mig. Väljer mitt kalori intag beroende på hur fort jag vill gå ner i vikt och anpassar sedan kosten efter det ,försöker få in alla näringsämnena vilket inte är lätt när man är vegeterian men det går. Tar en multivitamin tablett varge morgon och dricker mycket vatten. Många håller säkert inte med om mitt sätt att reducera i vikt är bra eller optimalt men jag lyckade gå ner allt som allt 87 kg ,har naturligtvist kämpat fram och tillbaka med 5 kg som går upp och ner och det är nått jag kan leva med. Nu har jag gått ner de där kilona men då jag är mkt målmedveten ska jag nå mitt riktiga mål en gång för alla sen om jag lyckas hålla det eller ej kan endast tiden visa. Jag skulle naturligtvis inte bli allt för besviken om min kropp valde vikten jag har idag som sin trivsel vikt ,då min resa har varit lång och tuff men jag måste besvisa för mig själv att jag klarar av att vara så tuff.

Jag har vikt kontroll på vårdcentralen en gång per år och läkar uppsikt och när jag väl nått mitt mål kommer jag att ha en sund normal vikt.

Jag lever mitt liv och reducerar i vikt på ett sätt som jag känner att jag skyulle kunna leva ett helt liv på. Självklart har jag gjort alla misstagen man kan göra på vägens lopp och ägnat mig åt bantning vid olika tillfällen och har lärt mig HATA ordet banta så jag använder det aldrig när det kommer till min viktmiskning. Jag kör kalori in kalori ut och det är nått jag står kan för utan att skämmas.  Svenska livsmedels verket passar mig fint.

Träning började jag med enbart för att minska i vikt och kände att det var en enorm plåga då jag vägde 157 men någonstans på vägen lärde jag mig att älska träning specielt löpning då,och nu mera har min träning inget att göra med vikt minskning utan att det är det roligaste jag vet och den har kommit och bli min bästa vän .Jag tränar vare sig jag vill gå ner i vikt eller behålla en vikt. Naturligtvist har jag haft otur och fått skador och emellan åt haft otur med infektioner ,även mina hud reduceringar har varit störnings moment då min träning och vikt blivit lidande men inget ont som inte har nått gott med sig. Jag är fullt medveten om att jag aldrig kommer att se som nån fotomodel eller film stjärna men är tacksam för att jag har fått möjligheten och lära känna mig själv som  Ana, den pesonen jag verkligen är och inte den roliga feta tjejen som var så osäker och inte vågade testa sig fram och känna efter vad livet har att erbjuda.


 Tyvärr så drabbades jag av en kraftig depression när jag nådde min målvikt 2005 så istället för att njuta av min enorma vinst så gick jag ner mig och mådde fruktansvärt dåligt och hatade mig själv och min kropp ,det fanns ingen logik i mitt tanke sätt,till min förtjänst hade jag en enormt förstående och stöttande man vid min sida ja Andreas är helt enkelt en enastående människa och utan honom så vet jag inte riktigt om jag hade varit vid liv idag och önskar att oavsätt vad som än händer att vi förblir goda vänner och jag kommer honom att vara evigt tacksam ! Trotts detta så är min viktminskning det bästa som någonsin hänt mig och skulle inte vilja ändra något för jag har lärt mig fruktansvärt mkt och har förmodligen aldrig mått så bra som jag gör idag ,trotts att depressionen spökar för mig och förmodligen inte kommer att ge sig av men jag har lärt mig och hanskas med den någorlunda och det är inte längre lika mörkt. Kanske skulle jag bli helt frisk från min depressin om jag använde mig av antidepressiva medel men jag tror inte på de,har testat och helvetet blev sämre  till råga på allt så kände jag mig som en robot och kände mig likgilltig till allt och det är intwe ett sätt jag vill leva mitt liv på då jag är en edxstremt känslosam människa,men vem vet kanske jag ändrar min uppfattning i framtiden. Jag dömer doch ingen som använder sig av antidepressiva mediciner och tycker att det är jätte bra att det finn. Det passar bara inte mig helt enkelt.

later :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Skapa flashcards