minus83kg

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Ana Fryksmo - 24 augusti 2010 08:36

motionera mera


Tänk på att det är viktigt att kombinera motion och kost för att få en riktigt lyckad vikt minskning Det är oviktigt hur bra kondition man har för bara man rör sig mer än vanligt är tillräkligt. Somliga väljer ett tränings program eller nån tuffare träning medans andra väljer att öka vardag motionen. Genom att lägga in lite extra rörelse i vardagen ökar du din förbränning och har större hjälp till din vikt reducering. Självklart så kan man gå ner i vikt av enbart kosreducering men det blir mkt lättare och går lite fortare med motion.

Man kan få ut mkt av motion när man väl vant sig vid det, allt från att rensa ut tankarna, få lugn å ro,egen tid och så klart ökad förbränning .

Det är inte så svårt, bara ta en liten extra promenad,hoppa av en hållplats tidigare, städa lite extra eller bara lek med barnen det viktiga är ju att vara aktiv.

Personligen så började jag 10 minuters promenad på mogon och 10 min kväll och det räckte för mig när jag vägde närmare 150kg och började min kamp mot viktminsknining,en annan sak som jag gjorde vara att resa mig och sätta mig från stolen/soffan ofta. Idag så tränar jag minst 3 dagar i veckan och har gjort nårra lopp,har dessutom en mara i mina planer iof så är detta 4-5 år senare.

Ja menar inte att alla kommer att vilja träna hårt springa lopp och göra vasa loppet precis men alla kommer att få ett rikare och hälsosammare liv.

later

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards