minus83kg

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Ana Fryksmo - 16 september 2009 20:21

Nu har jag kommit hem i från min andra promenad och jag är riktigt nöjd idag då min stegräknare hamnade på 9079 steg och mitt mål denna vecka är att komma upp  i  5-6 tusen steg per dag. Passade på att gå in i en sko affär när jag ändå var ut och jag hittade de fetaste lårhöga höststövlarna utan klack. Jag kommer nog inte kunna gå i högklackat på ett tag så det är lika bra att skaffa fina stövlar utan klack.Så denna dagen har varit till min belåtenhet

och nästan smärtfri ;)

Av Ana Fryksmo - 16 september 2009 11:35

  


För att få en viktminskning så får man vara bered på långsiktigt arbete på långsiktigt arbete med nya vanor som man helst ska klara av att hantera livet ut.


-Förändra sättet man äter på

-Fungerande mat regelbundenhet

-lagom stora portioner

-Anpassad fettmängd efter behov

-Regebunden motion


Motion gör så att man får bättre kondition och ökad muskelmassa som gör att man blir smidigare,starkare och ökad förbränning som leder till viktminskning i samband med rätt kost.

Det går att minska i vikt men att göra det snabbt kanske inte är det bästa sättet att få behålla den nya vikten i längden,  men genom att ändra vanor sakta men säkert så kan man med större säkerhet få en hållbar vikt.

Vi som har varit kraftigt övervktiga måste alltid mer eller mindre ha koll på våran kost.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards