minus83kg

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Ana Fryksmo - 21 september 2009 20:35

18617 steg blev det  idag. Jag har promenerat med min arbetskamrat och så var jag på gymmet med Andy men jag gick bara på löpbandet och det kommer jag att börja med nu så jag inte kommer ifrån att gå till gymmet för det är det som e det svåra för vissa,att komma i väg till träningen.

Av Ana Fryksmo - 21 september 2009 08:07

  


En av mina närmsta vänner slutade röka för ett år sedan men efter som hon hade gått upp Ca 4kg så beslöt hon sig för att börja röka igen för att få kontroll över sin vikt. Det jag inte riktigt kan få in i mitt huvud är varför i hela fridens namn man börjar om eländet efter ett år,jag menar det är ett rent HELVETE att sluta röka och desutom så orkar man jo inte röra sig lika mycket. Jag föreslog att hon skulle räkna kalorier och börja power walka  men det var ganska så uteslutet och eftersom hon redan hade börjat röka och tycker att det är helt ljuvlig så vill hon inte testa någon träning. Visserligen så ökar ämnesomsättningen med ca 10 procent per dag och det kanske motsvarar en macka per dag men vad är då allternativen,vill man verkligen riskera att få kol,cancer, hjärt och kärlsjukdomar mm. Är det inte bättre att ta kontroll över sin vikt genom att ha koll på sitt kalori intag,det kan jo inte vara svårare än att sluta röka. Personligen så slutade jag röka samtidigt som jag var mitt i en stor kostförändring och det innebar sjukt många tårar men jag kyckades utan att gå upp ett gram snarare tvärt om. Nu kan jag inte sitta här och säga att jag aldrig kommer att röka igen även om jag aldrig i min vildaste fantasi kan tänka mig det men man ska aldrig säga aldrig. Tänk vad tufft och jogga och fightas i mma det måste vara när man röker ;( har varit rökfri i 3,5 år och än så länge så längtar jag absolut inte tillbaks.

Jag dömer absolut inte men jag tycker att det är så jäkla synd att börja igen efter man har slutat. Jag kan inte förneka att jag blir lite rädd när jag hör vissa rökare säga att om man bara har varit rökare så finns risken att trilla dit i evigheternas evighet .Men jag ska stå på mig att vägra trilla dit,tyvärr är jag inte lika säker när det gäller min kost men hemligheten ligger väl i att aldrig ge upp.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Skapa flashcards