minus83kg

Alla inlägg under november 2012

Av Ana Fryksmo - 21 november 2012 12:33

Han lyckades sätta pb trotts att han vart sjuk en och borta från gymmet en vecka,behöver dock öva på tekniken ;)

Av Ana Fryksmo - 20 november 2012 12:26

jaix


Jag är oftast en glad spillevink och jag lever mitt liv till fullo men rätt som det är undra jag o vad fan jag ska göra för att vissa människor ska vara glada, Ibland så kvittar det var jag gör för ,en av de viktigaste personer i mitt liv så är det inte tillräkligt, allt jag gör är fel och faktum att jag är så gammal och inte fått tillökning eller flyttat tbax till lomma eller åtminstonne pluggar för den energin jag har lagt för att bilda mig inför kvinno gymmet är jo inte en riktig utbildning och mentalvårdare är det heller inte men ursäkta mig att jag inte e nån fuckig ainstain liksom

Nä nu skiter jag i detta och lägger mig fast jag igentligen skulla behöva springa ett par mil :(

later






Av Ana Fryksmo - 20 november 2012 08:41

    

Inget är gratis och om aldrig ger upp så får man fina resultat !
Inga mål är fel eller rätt alla vet bäst själv vad de vill ha och jag vill ha STYRKA!!

   


puss puss :) 

Av Ana Fryksmo - 19 november 2012 19:36

Det bästa sättet att nå sina mål är att skriva upp dom, att skriva dom så att andra kan se är ännu bättre.  En deadline och att vara specifik är viktigt.

Här kommer mina:
Under 2013 ska jag.....
Bänkpressa 130kg*1 (just nu ligger jag på 102,5kg)
Marklyfta 200kg*1 med bälte och remmar (just nu ligger jag på 165kg)
Knäböja 160kg*1 med bälte (nu ligger jag på 115kg)
Millitärpressa (axelpress) 75kg*1 (nu ligger jag på 55kg)
Springa ett halvmarathon på under 2h10min (har sprungit på 2h16min)

Vad har du för mål??

//Andreas

Av Ana Fryksmo - 19 november 2012 18:01

jo jag åt de faktisk efter det att jag skalat de och snacka om c vitaminer hehe :p

Av Ana Fryksmo - 18 november 2012 10:06

tjingeling


Gubben har smittat mig och nu är jag oxå sjuk,så allt suger just nu och jag längtar till gymmet !

Det är bara att inse fakta och stanna hemma och kurera sig så det inte blir långvarigt.


ha en härlig söndag och träna för mig me ::)

Av Ana Fryksmo - 17 november 2012 08:43

Nu har det gått fyra dagar sedan jag varit på gymmet...   det är inte ofta det blir  uppehåll så länge. Jag längtar sjukt mycket till gymmet men det får vänta :(

Dagens ämne blir en av sveriges mest populära kosttillskott, kreatin monohydrat.

Kreatin finns naturligt i allt kött och fisk, normalt har en person 100-150 gram kreatin lagrat i kroppen.

Vid högintensivt arbete som tex styrketräning fungerar kreatin som en egergibuffert i muskeln, vilker gör att man kan göra fler repitioner när man styrketränar och därför bli starkare .

Dosering
Du kan börja med en uppladdningsfas vilket innebär att du tar 5 gram kreatin 4 gånger om dagen under en vecka. Syftet med uppladdningsfasen är att fylla musklerna med kreatin snabbt. När musklerna är fyllda med kreatin övergår du till att ta en underhållsdos på 5 gram kreatin per dag.

Man kan hoppa över uppladdningsfasen om man vill, musklerna fylls även då men det tar lägre tid...

Möjliga biverkningar:
Lättare magbesvär.
Binder eveuellt någon kilo vätska i kroppen.

Andra varianter av kreatin monohydrat är:
Kreatin creapure
kre-alkalyn
kreatincitrat
kreatinpuruvat
kreatin etyl ester

Vanligtvis köper jag monohydrat, men någon gång har det blivit creapure och en gång fick jag en burk kre-alkalyn gratis. Jag tror inte det gör så stor skilnad vilken sort det är...  köp den billigaste :)

Nu ska jag krypa ner i sängen igen tills frugan kommer och tröstar mig :)

OCH INATT ÄR DET UFC 154!!!!   GSP vs CONDIT  :)   WIIIIIIIIHHHHHIIIAAA  :)

//Andreas

Av Ana Fryksmo - 16 november 2012 08:38

Tjingeling


Gubben har roat sig med att knåda ihop en liten film om mina misslyckande på gymmet man kan jo inte alltid lyckas ,hur var det nu man ska kyssa många groddor innan man ............träffar prinsen, litta så är det på gymmet med.

Gubben kunde inte göra sitt bidrag till red vs blue eftersom han haft feber men som revange så gjorde han en liten film till mig :P



 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards