minus83kg

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Ana Fryksmo - 24 augusti 2012 19:46

Jäkla tur vi inte bryr oss om fula miner :-)

Av Ana Fryksmo - 24 augusti 2012 15:30

Allting går inte alltid som jag tänkt mig och velat att det ska gå,jag beter mig inte alltid som jag önskar att gjorde men man kan alltid göra förändringar det finns ingen annan som kan förändra ditt liv och beteende, man måste vara rädd om sitt liv för man har bara ett. Jag har valt mina yrken men omsorg och kärlek och inte med tvång,valde vårdomsogen för att jag är den vårdande typen ,jag är snäll omsorgsfull, kärleksfull och plikttrogen sedan valde att jobba på hälsans hus lite av samma skäl och för att träning är min passion och min stora kärlek och om jag kan använda det för att hjälpa andra att må bra bra så äe det jo awsome!

Jag är av naturen en väldigt passionerad person som brinner för saker som jag älskar och har fullt med vilja och ideer och det är det som har hjälp mig genom livet som inte har varit någon dans på rosor ,jag har inte fått nånting gratis har  fått kämpa hårt för att idag kunna stå stadigt med båda fötterna på marken. Jag är precis som många andra och har varit en missförstådd och retad tonåring men så länge jag själv vet vem jag är och var jag står så e det det ända som spelar någon roll. Trodde aldrig att jag skulle komma in på gymnasiet men med lite passion och järnvilja så tog jag mig genom gymsasiet ,sedan så kunde jag aldrig ens drömt i min vildaste fantasier att jag skulle vid 20 års åldern skulle uppnå en normalvikt och ännu mindre att jag vid 30 skulle abeta med nått så fantastiskt och roligt som Hälsanshus, att motivera och träna andra kvinnor.

Depressionen som fällde mig för ett par år sedan gör sig påmind lite då och då och försöker dra ner mig men jag vägrar låta den styra mig ,jag är så jäkla glad att jag alltid har gymmet att gå till för när det är på väg ner så är det där jag dra mig upp. Att Andy också tränar är ett jätte plus för då slipper man undanflykter och dåliga samvetet att man är borta länge om dagarna. passion och envishet är nog det som har tagit mig  fram i livet och som kommer att ta mig genom mina drömmar och mål . Jag tror att alla människor har nått karaktärsdrag som är lite starkare och jag är övertygad att om man använder den så kommer man dit man vill.

Jag gick ner mina kilon och har hållt mig inom ett ganska normalt bmi i många år så det har jo funkat för mig.


hey varför inte testa det kostar jo inget har ni har  jo inget att förlora.


later


Av Ana Fryksmo - 24 augusti 2012 08:41

Gårdagen blev lång men rolig,Jag hade möte på hälsanshus och vi öppnar på måndag inför terminerninen och mina pass kommer att ligga kvar så jag kör samma tider och samma pass fast med ny musik!

Jag hoppas att skivan blir till min belåtenhet för den jag snikrat i hop blev kass så jag får göra ett nyt försök nu i helgen och hoppas på att jag får skivan precis som jag tänkt att den ska vara.


Varför vill jag träna


När jag tränar så ökar min självförtroende och självkänsla  och jag blir en gladare person och det är jo inga konstigheter med det eftersom träning ökar nivåer av dopamin,serotonin och endorfiner.

Om jag är ute efter att gå ner i vikt så är det en liten skjut på vägen till ökad fettförbränning och om jag är ute efter att bygga så  hjälper träningen mig att gå upp i muskelmmassa och och bli starkare  .

att röra på mig gör så att jag håller mig friskare och starkare och det miskar risken till benskörhet i framtiden

risken för hjärt och kärl sjukdommar ,diabetes och högt blodtryck minskar, så som jag ser på det så är träning bara positivt och för mig är det ett måste!


later

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Skapa flashcards