minus83kg

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Ana Fryksmo - 21 oktober 2011 20:49

Har du några kgn att gå ner inför jul så passa på och var med på Helenas utmaning och gå ner tex nårra kgn till jul och få in ett par träningspass ,mer om detta kan du läsa på Helenas sida. Jag ska själv inte vara med för jag brukar inte deffa förräns efter jul och är nöjd med min vikt för tillfället , Jag tycker dock att detta är ett kul sätt att gå ner på då man peppar varandra så jag tänkte heja och peppa å så kanske träna lite extra själv bara för att det är kul!

lycka till :)

Av Ana Fryksmo - 21 oktober 2011 15:30

       

Av Ana Fryksmo - 21 oktober 2011 13:23

tjingenling!


Sitter och latar mig efter att ha tränat två pass styka/funktionell träning resten av dagen blir nock mest att slappa och på kvällen ska jag hjälpa min lilla mami och handla då hon har fått diskbråck och en nerv i ryggen dessutom kommit kläm.

Detta är en fruktansvärd jobbig tid för min familj specielt för mamma då som redan är jätte sjuk som det är och dessutom har hon haft diskbråck tidigare, när jag vara runt tio årsåldern.  Hon fick vid denna tiden sitta i rullstol  ett par år men hon var stark och envis och sakta men säker så var hon på benen igen.

 Frågan är om hon skulle klara det igen, Jag vet inte om hon kan bli opererad eller inte pga av hennes andra sjukdommar. Vet så mkt som att hon inte fick göra gastric by pass operation pga att riskerna var för höga så nu vet jag inte hur detta bir,Jag fasar för hennes framtid.

Min fina ubderbara mamma som gett allt för sina barn och gått genom eld och vatten för oss ,speciellt under diktaturen i chile och som dessutom alltid hjälper allt och alla. Har hon inte fått genomlida tillräkligt ?!

Ibland undrar jag bittert på om det verkligen är rättvist att vissa människor ska behöva uppleva så mkt fruktansvärt i sitt liv. Det är väl inte lönt att ifråga sätta livet så precis men kan inte låta bli.

Mamma sa till mig igår att hon var så stolt över att jag har vänt mitt liv så positivt och att jag slutade misshandla min kropp genom att inte vara rädd om den och stoppa i mig mig massa onyttigt jämt. Framför allt var hon stolt över att jag har gett mig själv bättre förutsättninga i framtiden och minskat risken för så mkt sjukdommar trots att jag har generna mot mig. Hon ångrade bittert att hon inte varit tillräkligt kunnig och envis för att ha gjort samma sak i tid.

Jag blir fruktansvärt ledsen och rädd när hon pratar så men hoppas att hon tar sig genom detta oxå.

Till er som är övrviktiga, mitt råd är att nin försöker ta tag i era vikt i tid innan ligger dödssjuka eller får en hjärtinfarkt eller diabetes. och till mig själv fortsätt jobba med dig själv och din vikt .


Jag älskar min mamma oändligt mycket och hoppas att jag får ha henne kvar í många år till så hon får uppleva mina framtida barn. Mamma är den som jag vet garanterat ,alltid älskat mig vilkorslöst och trott på mig troots att jag har varit oförskämd och bråkig i min ungdom, hon trodde att jag kunde bli nått och har alltid trott att allt jag bestämde mig för att göra skulle jag klara av . Hon är den som jag aldrig har eller kommer att tvivla på. Min mamma är min Idol!


Mamita linda jag  älskar dig !


later

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards