minus83kg

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

tidningsutklipp 2007

Av Ana Fryksmo - 19 oktober 2011 22:28

27-åriga
Ana Fryksmo från Malmö är en av kandidaterna till titeln årets viktväktare i
Sverige. "Jag har fått ett nytt liv", säger hon.

Ana, 27 bantade 20 storlekar

MALMÖ. När knäna vek sig och det blev svårt
att andas fick Ana Fryksmo, 27, nog.
Hon bantade bort 56 procent av sig själv och
brände kläderna på bål.
- Jag lovade
mig själv att aldrig mer bli tjock igen, säger hon.
 
Fakta

Anas bästa
smaltips

1. Ät ofta, var 3–4
timme.
2. Ät sund mat med mycket grönt.
Tallriksmodellen, 50 procent grönsaker, 25 procent kolhydrater, 25 procent
proteiner.
3. Tänk på att röra dig
mycket. Börja med promenader och ta gärna med en kompis.
4. Ibland kan professionell hjälp vara ett måste
för att komma ur ett osunt beteende.

Ana arbetar som undersköterska på ett demensboende i
Malmö.
Övervikten var både ärftlig och resultatet av vansinnigt ätande.

Jag kunde gå tom i magen hela dagen. På kvällen tog jag igen allt med pizza,
hamburgare, choklad och cola i mängder.

Slutade väga sig

När vågen pekade på 150 kilo slutade Ana väga sig. Kläderna
fick hon köpa på postorder eller i dyra specialbutiker.
Men det värsta av
allt var att kroppen inte längre hängde med. Det gjorde ont överallt.
– Jag
orkade inte ens gå till bussen. Knäna vek sig och jag stukade ankeln hela tiden.
Dessutom tillkom smärtor i korsryggen.
På nätterna märkte dessutom hennes man
att Ana hade svårt att andas.
En läkare uppmanade henne till sist att börja
banta om hon ville fortsätta leva ett normalt liv.
– Men det var min svåger
och svärfar som fick mig att ta de avgörande stegen.
Båda gick på
Viktväktarna och hade lyckats gå ner i vikt.

Vägde 147 kilo

När Ana skrev in sig vägde hon 147 kilo.
Det är tre år
sedan. I dag har hon bantat bort 56,46 procent eller 83 kilo av sin gamla vikt.
Numera pekar vågen på 64 kilo. Samtidigt har Ana gått från storlek 58–60 till
36–38 – över 20 storlekar.
– När jag kommit under 80 kilo brände jag de gamla
kläderna. Då kändes det att mitt gamla jag var helt borta.

Tränar

I dag har Ana fått ett helt nytt liv. Hon tränar sex dagar i
veckan.
– Jag som inte ens kunde gå till bussen har lärt mig springa en mil i
taget nu.
Kvar att göra är en del hudreducering på kroppen.
– Min man
älskade mig tidigare också. Men han tycker jag är finare nu, säger Ana.

 
 
Sussie

Sussie

19 oktober 2011 23:56

Åh vad fränt!
Vad kul!
Tror och hoppas du blir årets Viktväktare :D
Kramar!

http://sussisviktblogg.bloggplatsen.se

Ana Fryksmo

20 oktober 2011 05:07

Oj borde ha skrivit att det är ett gammalt utklipp,från 2007.Jag vann inte men gick vidare till final.:)
Tyckte bara att det var lite lustigt att den fanns kvar på nätet men tack :)
kramiz

 
Annelie

Annelie

23 oktober 2011 19:58

WOW...vad imponerande!! Jag går själv också på viktväktanran nu, har va 40 kg som ska bort och är just nu superinspirerad!!
Grymt bra jobbat av dig!!

http://www.minusochjag.blogg.se

Ana Fryksmo

23 oktober 2011 20:01

Tack tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ana Fryksmo - 17 november 2017 15:33


Av Ana Fryksmo - 16 november 2017 22:46

Är fett trött,måste sova ,behöver gå up 05 me jag känner mig stressad av nån jävla anledning,sov hjärnan vill inte men kroppen vill inget hellre. så jävla suget bättre lycka till er med sömnen sov sött :* ...

Av Ana Fryksmo - 25 oktober 2017 21:42


tjingelingen jag antar att jag har bloggat så länge så jag har inte så mkt att skriva om . Träningen går hyfsat bra men vikt situationen går mindre fint ah well det är bara å kämpa vidare trevlig kväll finisar :) ...

:)

Av Ana Fryksmo - 24 september 2017 21:48

Wassup Dagen bjöd på axel och rygg träning och en liten promenix på spillepengens rekreations område med maken och svågern Go döndag och lycka till med träningen ...

Av Ana Fryksmo - 22 september 2017 06:44


Hola Äntligen mår jag lite bättre,jar varit så jäkla förkyld och trött men nu ser det att gå mot bättre tider. Motionen idag får helt enkel blir att cykla till och från jobbet. Önskar er en frisk och trevlig fredag Kramiz ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards