minus83kg

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

hm

Av Ana Fryksmo - 25 oktober 2011 21:49

   

Turis


Det  blev en skaplig dag trotts allt,hade det jätte mysigt på jobb med kollegan Elisabeth som är världens gulligaste dam ,vi har jobbat på samma avdelning i många år men ändå så jobbar vi bara en dag i månaden tillsammans tyvärr. Idag hade jag gjort ett turbyte med en annan kollega vilket då ledde till att jag och Elisabeth jobbade kvällen ihop.

Elisabeth är lite av en naturmänniska, lite då och då så tar vi långa promenader på fritiden och äter en massa grönt och gott, jag vill påstå att hon är en av mina arbetskamrater som jag diggar mest, eller jag hon är nog mer min kompis än kollega. Hon är alltid mild och snäll. Jag är så sjukt söttsugen under perioden och idag var det inget udantag men eftersom min kroppsbild är väldigt skev under kvinnodagarna så vill jag inte trycka i mig en massa skräp som dessutom gör hela känslan värre och eftersom kollegan hatar godis och kakor så gjorde jag en fruktsallad med keso,båbär,banan,plommon och päron och en stor härlig kopp te men honung från hennes bi, simsalabin så var suget väck. Denna gången lyckades jag stå emot frestelsen och jag är lite nöjd med mig själv. Vanligtvis så är jag inte mkt för sötsaker men om jag ändå bestämmer mig för att äta sånt så vill jag helst planera in det. Under den onda vecka så lever min kropp sitt eget liv och har skumma begär och behov som då tx sjukligt sötsug och extrem trötthet.


Jag skrev ju att jag tänkte skippa promenaden idag men så blev det inte utan att jag tvingade mig att ta en liten promenad på 4km för att jag vet att det gör mig så gott rent psykiskt.


God natt och sov gottigt   

 
 
Tjocka Tanten

Tjocka Tanten

26 oktober 2011 19:35

Bra karraktär du har som kan skippa sötsaker. Det är bra att ha den så man inte häver i sig en massa onödiga sötsaker.
Krameli Kram

http://tjockatanten.bloggplatsen.se

 
ana

ana

27 oktober 2011 00:20

Inte alltid jag lyckas,litta då och då äter jag en massa skräp tyvärr :(
kramiz bananiz

http://minus83kg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ana Fryksmo - 17 november 2017 15:33


Av Ana Fryksmo - 16 november 2017 22:46

Är fett trött,måste sova ,behöver gå up 05 me jag känner mig stressad av nån jävla anledning,sov hjärnan vill inte men kroppen vill inget hellre. så jävla suget bättre lycka till er med sömnen sov sött :* ...

Av Ana Fryksmo - 25 oktober 2017 21:42


tjingelingen jag antar att jag har bloggat så länge så jag har inte så mkt att skriva om . Träningen går hyfsat bra men vikt situationen går mindre fint ah well det är bara å kämpa vidare trevlig kväll finisar :) ...

:)

Av Ana Fryksmo - 24 september 2017 21:48

Wassup Dagen bjöd på axel och rygg träning och en liten promenix på spillepengens rekreations område med maken och svågern Go döndag och lycka till med träningen ...

Av Ana Fryksmo - 22 september 2017 06:44


Hola Äntligen mår jag lite bättre,jar varit så jäkla förkyld och trött men nu ser det att gå mot bättre tider. Motionen idag får helt enkel blir att cykla till och från jobbet. Önskar er en frisk och trevlig fredag Kramiz ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards