minus83kg

Direktlänk till inlägg 12 juni 2009

Kost torsdag

Av Ana Fryksmo - 12 juni 2009 13:54

Frukost:Havregrynsgröt 1dl minimjölk(laktosfri)

Fika:2knäckeskivor med chilikeso

Lunch:Spenat 2msk sojafärs  1bit fårost 4oliver 1tomat

Fika:1banan o några valnötter

Styrketräning

Middag: morots o sojafärsröra  tomatchillysalsa ibit får ost oc havre knäcke

Kvällsfika:2dl minimjölk 1 tsk honung

i min kost ingår det även vätska som vatten grön the kaffe o tyvärr cola light som jag bara inte kan låta bli:(


                                        morötter

Morot innehåller betakaroten som är växtfärg och funkar som antioxidanter

innehåller dessutom fibrer som är bra för magen.Betkaroten är även ett förstastdium till Avitamin.Karoten är ett växtfärgämne  som lagras in i huden(lättare att få färg).Avitamin är ett viktigt näringsämne för de körtlar vid hårrötterna som förser varje hårstrå med näring men det har ingen betydelse får hårets tjocklek tllväxt eller struktur o att synen skulle bli bättre är oxå en myt. Intag inte större mängder av Avitamin.Om man äter morötter med lite olja, nötter  eller kanske fet fisk  så upptas betakaroten bättre av tarmen.Tänk på att man inte går ner i vikt automatiskt för att man äter morötter utan att man måste ha en balanserad kost och äta mindre än vad man gör av med. Morötter är mäktigt och gott perfekt att dryga ut maten med och ha som tilltugg,man kan ha det i bakning ja man kan använda morötter på alla möjliga sätt. Jag älskar morötter och använder det ofta specielt på sommaren så jag blir brunare! hihi

Betakaroten finns även i andra färgstarka grönsaker som tx Paprika mm


                                            Valnötter

Valnöten innehåller Järn, Evitamin,Bvitamin och även goda nivåer av b6.

Den innehåller 60% fett och det är mest nyttigt fleromättat fetter.Stort innehåll  av protein.Valnöten ger ett efektivt innehåll av energi eftersom den håller blodsockret på en jämn nivå.Valnöten är en skatt för kretsomloppet,kombinationen mellan nyttiga fetter och kostfibrer  minskar risken för hjärt och kärlsjukdomar!

 7-8 valnötter om dagen är lagom! Man kan ka de i bröd ,sallad och som tilltugg eller varför inte kombinera med morötter ;) (så solbrännan bli finare hihi.)

Tänk på att att det är högt energi värde på valnötter så ät inte för många om målet är att gå ner i vikt

(Valnötter innehåller även Kalcium,Järn, Magnesium,zink ock selen)


Vid viktnedgång skall man ha halva tallriken med grönsaker o en fjärde del kolhydrater detsmma gäller protein iaf efter tallriksmodellen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ana Fryksmo - 17 november 2017 15:33


Av Ana Fryksmo - 16 november 2017 22:46

Är fett trött,måste sova ,behöver gå up 05 me jag känner mig stressad av nån jävla anledning,sov hjärnan vill inte men kroppen vill inget hellre. så jävla suget bättre lycka till er med sömnen sov sött :* ...

Av Ana Fryksmo - 25 oktober 2017 21:42


tjingelingen jag antar att jag har bloggat så länge så jag har inte så mkt att skriva om . Träningen går hyfsat bra men vikt situationen går mindre fint ah well det är bara å kämpa vidare trevlig kväll finisar :) ...

:)

Av Ana Fryksmo - 24 september 2017 21:48

Wassup Dagen bjöd på axel och rygg träning och en liten promenix på spillepengens rekreations område med maken och svågern Go döndag och lycka till med träningen ...

Av Ana Fryksmo - 22 september 2017 06:44


Hola Äntligen mår jag lite bättre,jar varit så jäkla förkyld och trött men nu ser det att gå mot bättre tider. Motionen idag får helt enkel blir att cykla till och från jobbet. Önskar er en frisk och trevlig fredag Kramiz ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards