minus83kg

Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Ana Fryksmo - 28 juni 2009 09:23

Igår skrev jag ingenting för jag var hos min bästa vänina och grilla och bada

De har ett jätte fint hus,stor trädgård och en mysig liten 45 gradig varm pool. Ingen träning igår då det var vår vilodag.

Av Ana Fryksmo - 28 juni 2009 09:21

Idag ska jag springa på löpbandet

5km på löpband och 20min på stepmaskin

Tänk på att variation på träningen kan vara viktigt så att man inte tröttnar eller sliter ut sig, även vilo dagar är mycket viktigt.Många motionärer blir beroende av sin träning och ignorerar att de har ont och att de är trötta de kan bara inte låta bli och låter träningen bli skadligt istället för hälsosam,Se till att inte låta det gå för långt och glöm inte att kroppen behöver återhämta sig så ta minst två vilo dagar i veckan och försök att variera din motions form ibland.

Jag har själv väldigt lätt att fastna på joggandet då jag tycker att det är det bästa som finns. Jag släpper ut alla min hämningar på ett pass men jag försöker att variera ibland.för två år sedan fick jag en kraftig inflamation i min höft som inte tilllät mig springa på sex månader.Jag sprang minst 10km om dagen men jag blev varken snabbare eller förbättrade min löpning och det var verkligen inte värt att inte kunna spinga/jogga på så lång tid så nu är jag lite försiktig men ändå fast besluten att bli en bättre löpare fast utan skador.

Att skriva träningsdagbok kan vara en idè då man kan planerara sin träning och kontrollera det  man behöver ändra på  och blir man skadad kan man lätt gå tillbaks och se vad som gick fel.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards