minus83kg

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Ana Fryksmo - 9 juni 2009 18:55

JIPPY!!!! Idag sprang jag 10km på löpbandet och jag är jätte nöjd!

För något år sedan så sprang jag jo 6 mil i veckan ,men efter depressionen och mina operationer har jag inte riktigt kommit tllbaks i den formen men det är nya tider och nya tag och desutom är jo all träning en färskvara!

Jag fick jätte ont i knäet efter träningen men jag hoppas att det inte är något allvarligt som slitage eller något i den stilen!

Pedometern visar 16,336 steg så jag kan inte mer än att vara nöjd ;)

Av Ana Fryksmo - 9 juni 2009 14:23

Frukost: Ägg 1skiva fårost

Fika:1,5dl soya joghurt 1äpple 1tsk linfrö

lunch:1skiva havrebröd 3msk keso 1tomat en bit gurka och 1qournfilè

Mellanmål: 1dl mini mjölk jordgubbar en banan+2käcke

träning

Middag: Ägg fårost! 17% 3oliver och3valnötter och 1tomat

Jag har lagt upp min kost efter mina behov o så att jag blir en bättre och snabbare löpare ;)


Nu är det så att kolhydrater är kroppens viktigaste enrgikälla och har en stor betydelse i en löpares kost trots att den anses vara mindre bra.

kolhydrater är bra bränsle för kroppen även om kroppen använder sig av

kolhydrater,fett och protein.Protein är en viktig energikälla när man springrer längre än timme och är desutom viktigt kroppen ska återhämta sig
Fetter är en viktig del av kosten och står för säker energitillförsel vid låg  medelintensiv och även uthållighetsträning


Lite tips på proteiner

Kyckling,kalkon,fläskfile och för oss vegetarianer böner,soyaprodukter, tofu och magra mejeriprdukter

kolhydrater

välj fullkornsprodukter och grösaker.

Fetter

Linfröolja, olivolja, nötter ,avokado och oliver.

Tänk på att dricka rikligt med vatten (ca 2l om dagen)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Skapa flashcards