minus83kg

Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Ana Fryksmo - 10 juni 2009 21:38

Idag är det vilo dag men jag har gått en liten promenad med min make efter jobbet.Pedometern visar 8667steg, jag vill jo helst komma över 10000 men jag är ändå nöjd med tanke på att det är min vilodag+att jag cycklade till mitt arbete och det tar tar ändå typ 25min:)

Av Ana Fryksmo - 10 juni 2009 11:23

Frukost: Ägg 1bit fårost 1skiva knäckebröd

Fika:shake

Lunch:2dl soja joghurt jordgubbar 1msk katrinplommonröra

Fika:äpple

middag: Vv mousaka en bit gurka

fika: 2dl minimjölk 1tsk honung


Det sista mellanmålen behöver man inte äta om man inte vill men för mig är det perfekt för jag är en sån person som går upp o äter på natten och på detta sättet så lägger jag mig inte hungrig.Man kan även välja om man vill äta mer kalorier "points" på de stora målen o bara äta frukt till mellanmålen men jag föredrar att dra ut kalorierna och äta midre till strora målen o mer till de små men det är en smaksak.På kvällarna äter jag gärna banan eller dricker mjölk med honung.


Banan innehåller ett högt innehåll av kolhydrater och lågt innehåll av protein och denna kombinationen gör att kolhydraterna varken tas upp för snabbt eller för långamt, detta betyder att 1-2bananer kan ha lungnande effekt så en banan innan man ska lägga sig är perfekt.


Honung Den intensiva sötman aktiverar hjärnans lustcentrum,vilket har en dämpande effekt på stress detta är jo därför man blir sugen på något sött när man är stressad o då föredrar jag att ha honung i min mjölk på kvällen

o tillfredställa denna känslan än att äta en massa godis


Mjölk innehåller kalcium ock protein. Kalcium och fosfor byggs in i skelettet där det ser till att styrkan bevaras Proteinerna är byggstenar för muskler

Mjölk innehåller tryptofan som är en aminonsyra som är viktig för hormonet serotoni som i sin tur styr trötthet Vi har lättare att tillgodose trypofan ur varma källor så ett glas varm mjölk innan sängdags gillar jag!

Tänk på att välja magra mjölkprodkter om ni vill gå ner i vikt!


Jag åt några äpplen xtra idag ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards