minus83kg

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Ana Fryksmo - 6 januari 2010 20:25

God kväll!

Idag blev det åter en lång promenad då jag jobbade kvällen så kände jag inte riktigt för att gå och träna men det var skönt med en promenad ute i kylan.

Idag blev det kickärtsgryta,brysselkål och sallad till middag.

Det är mkt viktigt som vegetarian att se till att man får i sig alla närings ämnena i mitt fall e det specielt viktigt med protein för att det kan jag slarva med ibland dock sällan men det händer. Jag måste bara påpeka att om man vill gå ner i vikt så ska man minska sina portioner för även nyttig mat innehåller kalorier. En på mitt jobb fick för sig att bara man äter nyttigt så minskar man i vikt men man måste tänka på hur mkt man äter oxå sedan så skadar det inte att röra på sig för en lyckad viktminskning.

Jag är lakto ovo vegetarian vilket innebär att jag äter all från växtriket, ägg och mjölk. Det fungerar jätte bra att träna på vegetarisk kost men det krävs jo att ta reda på lite fakta och planering . Det är bra att kompletera sina måltider med  vegetabiliska oljor, nötter och mandlar som innehåller mkt nyttigt fett och fina mineral ämnen

sedan så får man inte missa kolhydrater om man tränar. Att få i sig fullvärdigt protein är mkt viktigt så för mig är det lätt eftersom jag dricker mjölk och äter ägg. protein e jo liksom kroppens byggstenar och är nödvändigaför kroppen ska kunna återhämta sig och bygga muskler.

Som vegetarian är det viktigt att kombinera sin kost rätt för att få i sig fullvärdigt protein

tips

ris och böner

ris och sojamjöl

majs och ärtor

linser majs ris

mm

 Men tänk på att om du är ute efter viktminskning så kräv det att du äter mindre kalorier än va du gör av med.

 sov gott   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Hälsa


Ovido - Quiz & Flashcards